Rekordowy weekend Słonecznych Warsztatów z Podaruj Dzieciom Słońce

638
Wszędzie reakcja na szkolenia i żółte słoneczka PDS była bardzo ciepła, i to bez wyjątku. Dzieci angażowały się w zajęcia z ratownikami i z dumą prezentowały dyplomy zdobyte podczas szkoleń.

Rodzice dorównywali swoim pociechom i równie chętnie brali udział w tym wydarzeniu, zatrzymując się przy stoiskach Harcerskiej Szkoły Ratownictwa. Podczas ubiegłego weekendu w szkoleniach wzięło udział blisko 3000 dzieci, a małym ratownikom wręczono prawie 2000 dyplomów! W tej „konkurencji” najwyżej plasuje się Łuków, tu dyplomy otrzymało aż 178 dzieci.

Klienci supermarketów, w których przeprowadzono szkolenia, byli pod wrażeniem: „Dobrze, że dzieci mogą się dowiedzieć jak pomagać, w razie nagłego zdarzenia. Sama się tym zainteresowałam i przyznaję – nie wszystko wiedziałam” – powiedziała harcerzom mama jednego z młodych ratowników w Łodzi.

Na zdjęciach: fotoreportaż ze szkoleń w ramach akcji PDS w hipermarketach Kaufland.

O akcji „Podaruj Dzieciom Słońce”

Akcja „Podaruj Dzieciom Słońce”, organizowana przez firmę Procter & Gamble oraz Fundację POLSAT, odbywa się już po raz jedenasty. W tym roku fundusze są zbierane na pomoc chorym dzieciom mieszkającym w naszej okolicy. Wiele z nich wymaga specjalistycznego i długotrwałego leczenia, a rodziców nie stać na kosztowną terapię. Dlatego każdy z może wesprzeć akcję, kupując produkty oznaczone dobrze znanym żółtym słoneczkiem. Część zysku ze sprzedaży tych produktów zostanie przekazana na pomoc dzieciom – podopiecznym Fundacji POLSAT.

Dziesięć edycji akcji „Podaruj Dzieciom Słońce” pozwoliło dotąd zebrać 44,9 miliona złotych. Za tę sumę zakupiono m. in. nowoczesną aparaturę medyczną do diagnostyki chorób nowotworowych u dzieci, sprzęt ratujący życie i zdrowie wcześniaków oraz dzieci poszkodowanych w wypadkach. Pomoc otrzymały także dzieci niewidome i niedowidzące, które skorzystały z dofinansowania na zakup sprzętu rehabilitacyjnego oraz specjalistycznych pomocy dydaktycznych. Za zebrane środki utworzono m.in. Dziecięce Centrum Oparzeniowe przy Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie oraz wsparto rozbudowę Oddziału Hematologicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Lublinie. W tym roku, podobnie jak w ubiegłym, wsparcie otrzymają dzieci z całej Polski – podopieczni Fundacji POLSAT.

Jedenasta edycja „Podaruj Dzieciom Słońce” wspierana jest przez następujące marki: Vizir, Pampers, Blend-a-med, Gilette, Bonux, Ariel, Lenor, Fairy, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Naturella, Always. Potrwa do 24 grudnia 2009 r.