Film Kamienie na szaniec już w kinach

283
 
Film nie jest tradycyjną adaptacją, ale autorskim, współczesnym komentarzem do literackiej opowieści.

Za zdjęcia odpowiada najbardziej zaufany współpracownik Romana Polańskiego,
Paweł Edelman – jeden z najlepszych operatorów filmowych na świecie, doceniony przez międzynarodowych krytyków. Nakręcił takie obrazy jak „Kroll”, „Psy”, „Pan Tadeusz”, „Pianista”, „Katyń”, „Autor widmo”, „Rzeź”, „Pokłosie” czy „Wałęsa. Człowiek z nadziei”.
W 2003 roku został nominowany do Oscara za film „Pianista”. Jest również laureatem Hollywoodzkiej Nagrody Filmowej jako Operator Roku 2005.

Oprawę plastyczną filmu stworzyła Ewa Skoczkowska, doświadczona scenograf, doceniona przez polski oraz amerykański przemysł filmowy. Współpracowała z najbardziej znanymi reżyserami na świecie – Stevenem Spielbergiem, Taylorem Hackfordem oraz Agnieszką Holland i Wojciechem Smarzowskim. Tworzyła scenografię do takich filmów jak „Lista Schindlera” (jako dyrektor artystyczny), „Sara”, „Boże skrawki”, „Pręgi” (za ten film otrzymała nominację do Orła, najważniejszej polskiej nagrody filmowej), „Julia wraca do domu”, „Ki”, „Dowód życia”. Ewa Skoczkowska jest laureatką prestiżowej nagrody Emmy (za dokument „Hindenburg: The Untold Story” z 2011 roku), przyznawanej najlepszym produkcjom telewizyjnym.

Scenografię uzupełniają kostiumy Elżbiety Radke, która w przeszłości odpowiadała
za „Lawę”, „Podwójne życie Weroniki”, „Psy”, „Cwał”,  „Dług”, „Duże zwierzę”, „Pogodę
na jutro”, „Ogród Luizy” czy „Małą maturę 1947”. Swoje doświadczenie i zmysł przy kreowaniu kostiumów dla kina historycznego, Elżbieta Radke zaprezentowała w serialu „1920. Wojna i miłość”.

Za efekty specjalne i pirotechniczne odpowiada światowej sławy profesjonalista
Simon Cockren, który współpracował przy ponad 50 produkcjach filmowych, wśród których znajdują się takie tytuły jak „Obcy – decydujące starcie”, „Szeregowiec Ryan”,
„Skarb narodów”, „Aleksander”, „Red 2” i „Szybcy i wściekli 6”. Efekty komputerowe realizuje studio Di FACTORY znane ze współpracy ze Stevenem Spielbergiemi Jamesem Cameronem. Zatrudnienie specjalistów światowej sławy ma na celu unowocześnienie obrazu filmowego i przybliżenie poziomu realizmu do największych hollywoodzkich superprodukcji.

 
 
PRODUKCJA    Monolith Films, Akces Film      
GATUNEK    dramat wojenny      
REŻYSERIA    Robert Gliński      
ZDJĘCIA    Paweł Edelman      
II REŻYSER    Marek Brodzki      
SCENARIUSZ    Dominik W. Rettinger,
Wojtek Pałys (współautor)      
PRODUKCJA    Mariusz Łukomski (producent)
Andrzej Anusz (koproducent)
Wojtek Pałys (współproducent)
Maciej Ciupiński (współproducent)      
PRODUCENT WYKONAWCZY    Wojtek Pałys      
SCENOGRAFIA    Ewa Skoczkowska      
KOSTIUMY    Elżbieta Radke      
MUZYKA    Łukasz Targosz      
CHARAKTERYZACJA    Ewa Drobiec      
EFEKTY SPECJALNE I PIROTECHNICZNE    Simon Cockren      
EFEKTY KOMPUTEROWE    Di FACTORY      
KIEROWNIK PRODUKCJI    Leszek Pieszko     

FILM WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ POLSKI INSTYTUT SZTUKI FILMOWEJ