Dlaczego warto pozycjonować swoją stronę w Google?
Promocja internetowa to szereg działań, jakie podejmowane są w sieci dla zwiększenia ruchu internautów na danej stronie www. Powinno być to celem każdej osoby posiadającej swoją stronę w postaci bloga, portalu i przede wszystkim sklepu internetowego. Jednym z najważniejszych narzędzi jakie stosuje się, aby osiągnąć większą widoczność w wyszukiwarce a co za tym idzie – ruch na stronie, jest pozycjonowanie stron. Dlaczego tak właściwie warto pozycjonować stronę internetową?
Na czym polega pozycjonowanie?
Proces pozycjonowania polega na plasowaniu stron www na jak najwyższe miejsca w wyszukiwarce internetowej, pod wskazane słowa kluczowe. Działania wykonywane w ramach pozycjonowania mają na celu optymalizację strony pod wyszukiwarkę. Są to czynności zarówno techniczne jak i marketingowe mające w efekcie doprowadzić do większej widoczności strony w sieci. Jest to proces długotrwały i trudny. Jeśli jednak pozycjonowanie zlecane jest wyspecjalizowanej agencji SEO, np. EACTIVE, można mieć właściwie pewność, że uzyskane pozycje zostaną utrzymane w dłuższej perspektywie czasowej, a sam proces będzie prowadzony z zachowaniem wszelkich etycznych zasad związanych z działaniami. Dobrze przeprowadzone pozycjonowanie strony, sklepu internetowego czy dowolnego serwisu www przekłada się nie tylko na wynik w wyszukiwarce, ale także na wzrost liczby internautów odwiedzających witrynę oraz zwiększenie obrotów finansowych. Pozycjonowanie to jedna z najskuteczniejszych form reklamy internetowej, pomimo że jej efekty rzadko kiedy pojawiają się od razu, a sam proces jest czaso- i pracochłonny.
Zyski z pozycjonowania
Prawidłowo wykonane pozycjonowanie stron przez specjalistę niesie za sobą ogromne korzyści dla strony internetowej. Prowadzi do uzyskania szczytowych pozycji na liście wyszukiwania Google pod wskazane słowa kluczowe. To z kolei gwarantuje wzrost sprzedaży produktów i usług oferowanych za pośrednictwem internetu przez firmę. Brak obecności strony internetowej w rankingu TOP10 w Google powoduje, że w świadomości wielu klientów taka firma w ogóle nie istnieje. Ta forma promocji powoduje zwiększenie skuteczności generowanych zapytań i optymalizację kosztów związanych z promocją strony. To z pewnością przyczyni się do lepszych zysków w biznesie. Niemniej ważne są również efekty wizerunkowe, bowiem pozycjonowanie oprócz efektów w postaci namacalnych statystyk i liczb, wpływa pozytywnie na rozpoznawalność marki. Jeżeli nadal zastanawiasz się czy warto, pomyśl, że według badań 60% internautów deklaruje, że informacji o produktach lub markach szukają właśnie w internecie. Wobec tego trafnym wydaje się zainwestowanie w reklamę online, a pozycjonowanie strony jest kluczem do tego, aby to właśnie Twoją firmę znalazł poszukujący użytkownik.
Na podstawie: https://www.eactive.pl/pozycjonowanie/