Medialne opowieści Alicji Resich-Modlińskiej

715
Gwiazda to zjawisko kosmiczne, w każdej chwili może zderzyć się z większą gwiazdą albo zniknąć w czarnej dziurze  – pisze Alicja Resich-Modlińska w swojej książce. „Opowieści radiowe i telewizyjne” są bowiem nie tylko świadectwem wielu lat pracy dziennikarki w różnego rodzaju redakcjach. To również zbiór prawdziwych historii – często komicznych lub przewrotnych – oraz błyskotliwych obserwacji autorki, która spędziła tak wiele lat „po drugiej stronie lustra”. To prawdziwa kopalnia wiedzy o kulisach funkcjonowania radia i telewizji – zarówno w latach 70. i 80., jak i współcześnie,  a także swoista biografia autorki ujęta przez pryzmat jej fascynującej pracy.

Alicja Resich-Modlińska poznała świat mediów od podszewki i w swojej debiutanckiej książce uchyla rąbka tajemnicy czytelnikom. Wspomina wiele znanych i kultowych dziś nazwisk, a także zdradza smakowite sekrety z tzw. „kuchni radiowej i telewizyjnej”. Czy media kłamią i czy kamera każdemu dodaje 5 kg? Co o gwiazdach może powiedzieć osoba, która poznała osobiście Claudię Schiffer, Sophię Loren i Halle Berry? Jak dostaje się pracę w telewizji i skąd biorą się emocje, które widzimy na ekranie podczas oglądania talk show? Na te pytania i wiele innych odpowiada autorka, a wszystkie odpowiedzi doprawia szczyptą finezyjnego humoru.

Sorry, ale tak mam. Od dłuższego czasu, ilekroć przeczytam jakąś książkę, trochę żałuję. Albo czasu, albo że sama tego nie napisałam. W przypadku „Alicji po drugiej stronie lustra”  zdecydowanie to drugie. Alicja Resich-Modlińska, znana głównie z telewizji, udowadnia, że czego nie dopowie, nie tylko „dowygląda”, ale dopisze. Inteligentnie i dowcipnie. Jej teksty pamiętam jeszcze z dawnej, radiowej Trójki i literacko-satyrycznych „Szpilek”. A teraz – nie bójmy się banałów – są w jej książce prawdziwymi perełkami abstrakcyjnego, ponadczasowego humoru. Reszta zresztą też świetna. Polecam. –  Maria Czubaszek

„Opowieści radiowe i telewizyjne” – taki tytuł może zapowiadać pikantne donosy na temat „znanych i lubianych”, tu i ówdzie podlane sosem złośliwości i podejrzanego humoru. Tymczasem u Alicji R.M. donosów brak, humor jest lekki i finezyjny, obserwacje niezwykle trafne, a opowieści barwne i pełne autodystansu (chyba jest takie słowo, a jeśli nie, to i tak tu pasuje). Bardzo przyjemne czytanie, zapewniam Panów i Panie. – Wojciech Mann  

O autorce:
Alicja Resich-Modlińska – dziennikarka telewizyjna i radiowa, felietonistka, autorka tekstów humorystycznych. Debiutowała w TVP 2 jako prowadząca bloki programowe i wywiady oraz sobotnią telewizję śniadaniową. Równolegle współpracowała z satyrycznym tygodnikiem „Szpilki” jako twórca różnorodnych form literackich oraz z kabaretem „Nie tylko dla orłów” w radiowej Trójce jako autorka i wykonawczyni. W „RadioMannie” prowadziła z Wojciechem Mannem „Wywiady spod estrady”. Współtworzyła i prowadziła pierwszy telewizyjny rozrywkowy talk-show „Wieczór z Alicją”. W pamięci telewidzów również zapisały się jej ekskluzywne wywiady z wybitnymi artystami i naukowcami z Polski i ze świata, „Bliskie Spotkania” oraz „Na Wyłączność”. Była pierwszą redaktor naczelną „Gali”. W ostatnich latach pełniła funkcję szefowej pasma porannego telewizyjnej Dwójki „Pytanie na Śniadanie”. Obecnie można ją oglądać w autorskim programie „à la show” w TVP Rozrywka i TVP2. Laureatka trzech Wiktorów i licznych prestiżowych plebiscytów. Od wielu lat jest Mistrzynią Polski Dziennikarzy w Tenisie.

 
O Wydawnictwie Burda Książki:

Wydawnictwo książkowe istnieje od ponad dziesięciu lat – wcześniej pod nazwą G+J Książki, od grudnia 2013 roku jako Burda Książki. W ofercie ma około 1000 tytułów (powieści, thrillery, poradniki, biografie, kulinaria i książki dla dzieci). To czołowy wydawca literatury pięknej i popularnej, rocznie wydaje 300 pozycji książkowych. W 2012 i 2013 roku wydawca otrzymał kolejno dwie statuetki Bestseller Empiku 2011 oraz statuetkę Bestseller Empiku 2012. Wydawnictwo książkowe National Geographic jest liderem w dziedzinie publikacji ilustrowanych. Katalog wydawniczy obejmuje literaturę podróżniczą, poradniki fotograficzne, przewodniki turystyczne, książki popularnonaukowe dla dzieci i dorosłych oraz albumy. W sprzedaży jest ponad 200 tytułów. Znakiem rozpoznawczym publikacji National Geographic jest nie tylko charakterystyczna żółta ramka, ale także doskonałej jakości zdjęcia najwybitniejszych fotografików na świecie. W styczniu 2014 Wydawnictwo Burda Książki otrzymało tytuł Wydawcy Roku 2013 w ramach corocznych nagród przyznawanych przez „Magazyn Literacki KSIĄŻKI” – najstarsze i największe pismo dotyczące branży wydawniczej w Polsce.