Łódź Design Festival oczami Ceramiki Paradyż

244
Program festiwalu objął 250 godzin różnych działań i zaangażował około 400 projektantów, prezentujących prawie 1100 przedmiotów codziennego użytku, które zachwycały niebanalnym wzornictwem i nowatorskim podejściem do sztuki projektowania. Łódź Design Festival wsparła Ceramika Paradyż – Główny Mecenas wydarzenia.

Organizatorzy tegorocznej edycji Łódź Design Festival przygotowali dla wszystkich sympatyków designu, wzornictwa i sztuki użytkowej ponad 70 wystaw obfitujących w przedmioty odpowiadające na realne, ciągle zmieniające się potrzeby użytkowników. Odwiedzający mieli także okazję wziąć udział w panelach dyskusyjnych, spotkaniach i warsztatach. W organizację festiwalu już po raz 9 aktywnie zaangażowała się Ceramika Paradyż, która od samego początku jest Mecenasem Głównym tego wydarzenia. Podczas organizowanych wykładów i warsztatów, eksperci firmy opowiadali między innymi o tym jak design przekłada się na praktyczne projektowanie, w jaki sposób aktualne trendy przenieść do wnętrza oraz o tym co zrobić, by remont mieszkania stał się przyjemnością. Program festiwalu objął także 3 już edycję panelu MeetBlogin. Podczas spotkania, blogerzy zajmujący się tematyką wyposażenia wnętrz, podejmowali tematy związane z praktyczną pracą projektantów i jego istotnej roli w procesie kreowania najbliższego otoczenia.  

Jak co roku, podczas festiwalu poznaliśmy kolejnego młodego projektanta, który – dzięki swoim wizjom i niebanalnemu podejściu do projektowania – będzie miał szanse zaistnieć w świecie designu. Zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu Make Me! oraz zdobywcą ufundowanej przez Mecenasa nagrody głównej „Paradyż Award”, została Marlene Huissound za projekt „Z owadów”. Jury doceniło świeże podejście Francuzki do procesu projektowania, a także funkcjonalność i oryginalność finalnego produktu.
Ceramika Paradyż w ramach festiwalu zaistniała także w „Strefie Projektanta”. Zorganizowana, specjalnie na tę okazję Trend-o-sfera była miejscem, gdzie każdy odwiedzający uczestnik mógł na własnej skórze przekonać się jaki styl wnętrzarski najbardziej pasuje do jego indywidualnego charakteru. „Na własnej skórze” dosłownie i w przenośni – bowiem każdy uczestnik akcji mógł uzyskać na swoim ciele motyw graficzny odzwierciedlający wskazany w wynikach quizu trend. O profesjonalny efekt tej zabawy zadbała grupa wizażystów – bodypainterów, którzy efektownie nanosili wzory i  nawiązujące do stylów: glamour, vintage, skandynawskiego, etno, minimalistycznego oraz strukturalnego.

Film z relacją z Łódź Design Festival do pobrania tutaj .