MZK testuje kolejny hybrydowy autobus

371
To już trzeci po Volvo i Solarisie autobus hybrydowy na ulicach naszego miasta. Technologia hybrydowa to optymalne rozwiązanie dla komunikacji miejskiej wnoszące ogromny wkład w ochronę środowiska. Tego typu napęd doskonale spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannego zatrzymywania się i ruszania. Dlatego stanowi idealne rozwiązanie dla autobusów miejskich poruszających się w intensywnym ruchu drogowym.

Testowany MAN będzie kursował do poniedziałku. Mieszkańcy mają zatem możliwość przejazdu nowoczesnym autobusem i sprawdzenia od strony pasażera jego walorów.

Producent zapewnia oszczędną ekonomicznie i przyjazną dla środowiska jazdę. MAN dzięki technologii hybrydowej to oszczędność zużycia paliwa o około 25 – 30 procent w porównaniu z autobusem z klasycznym napędem diesla, redukcja emisji spalin o 40 – 50 procent oraz napęd elektryczny przy ruszaniu z przystanku. Ruszając z przystanku ma wyłączony silnik spalinowy, napędzany jest przez dwa silniki elektryczne asynchroniczne, każdy o mocy 75 kW( łącznie 150 kW). Nie emituje wówczas hałasu ani spalin w tym CO2 i nie zużywa paliwa. Także w czasie każdego postoju silnik spalinowy MAN D08 Euro 6 jest zawsze wyłączony (średnio do 40 % czasu eksploatacji na liniach). MZK przetestuje eksploatację kolejnego autobusu hybrydowego na tomaszowskich drogach jeszcze przed remontem ulicy Warszawskiej.