Ceramika Paradyż z nową strategią marketingową.

953

Ceramika Paradyż odchodzi od standardowych form promocji. Firma skoncentruje się na aktywnościach, które dostarczą Klientom biznesowym autentycznych wartości, a Klientom finalnym inspiracji oraz unikalnych doświadczeń zakupowych.

Proces przemian w firmie rozpoczął się w marcu 2016 roku, kiedy to nastąpiła zmiana struktury właścicielskiej. Od tego czasu transformacja Ceramiki Paradyż konsekwentnie postępuje, a jej celem jest wzmocnienie wizerunku firmy jako lidera branży oraz systematyczne zwiększanie produkcji – i co bardzo istotne – połączenie go ze wzrostem sprzedaży. Po dokładnej analizie badań konsumenckich powstała koncepcja koncentracji na Kliencie finalnym i biznesowym, która stała się kamieniem węgielnym całego procesu przemian. W celu optymalizacji toku pracy i produktywności organizacji wprowadzono nowe systemy, a także dokonano korekty w strukturze organizacyjnej. Jednocześnie Ceramika Paradyż chce być dla swoich Klientów źródłem wartościowych i czytelnych inspiracji. W tym celu firma otworzyła swój pierwszy salon sprzedaży w Warszawie, gdzie zarówno Klienci, jak i architekci i projektanci wnętrz mogą zobaczyć zastosowanie materiałów ceramicznych w praktyce. Ceramika Paradyż przeprowadziła także rebranding w strukturze swoich marek. Teraz funkcję marki parasolowej pełni marka Paradyż, którą uzupełniają skupione wokół niej dwie silne i wyraziste submarki: Paradyż My Way oraz Paradyż Classica. Jeszcze w tym roku pod brandem tej pierwszej pojawią się w rynku cztery nowe kolekcje inspirowane kamieniem, dostępne m.in w wielkim formacie 90 x 180 cm.

W ramach nowej strategii firma we wrześniu 2018 roku zaprezentuje Klientom i Partnerom „Paradyż Design LAB” zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie zakładów produkcyjnych i działów kreatywnych. Nowo powstała przestrzeń, zaprojektowana zgodnie z nowoczesnymi standardami i metodami posłuży pracy twórczej. To w tym miejscu firma będzie pracować nad produktem i ekspozycją w rynku, czy spotykać się ze swoimi Partnerami. Ceramika Paradyż zamierza również edukować organizując cykl własnych spotkań szkoleniowo-branżowych pod nazwą „Akademia Paradyż”. Pierwsze z nich odbędzie się już 18 października w Łodzi, a tematem przewodnim wydarzenia będą sklepy przyszłości. Akademia Paradyż to cykl pionierskich spotkań edukacyjno-inspiracyjnych dedykowany właścicielom i kadrze zarządzającej salonami sprzedaży materiałów łazienkowych.

W konsekwencji opisanej wyżej strategii zapadła świadoma decyzja o wycofaniu się Ceramiki Paradyż m.in. z najbliższych międzynarodowych targów płytek ceramicznych i wyposażenia łazienek Cersaie 2018 odbywających się Bolonii, w których firma brała udział nieprzerwanie od 2001 roku.

W ciągu ostatnich lat Klienci w branży ceramicznej zmienili się. Dlatego my musimy zmieniać się wraz z nimi. Obecność na targach branżowych w charakterze wystawcy nie jest dziś już priorytetem. Warunkiem sukcesu produktu na rynku jest jego odpowiednia oprawa w postaci stworzenia inspiracji i zachwycającej ekspozycji, a następnie unikalnych i maksymalnie prostych doświadczeń zakupowych. Zdecydowaliśmy, że to wyzwanie wymaga nowatorskich i odważnych działań, na których musimy się skupić jako cała organizacja, stąd nasza decyzja o wycofaniu się z imprezy w Bolonii – mówi Karolina Wesołowska, dyrektor marketingu Ceramiki Paradyż.

Kluczową rolę w komunikacji nadal będzie odgrywał dopasowany do charakteru marki digital i to ten kanał będzie dalej sukcesywnie rozwijany. Ostatni kwartał 2018 roku będzie z pewnością czasem wzmożonej aktywności firmy, z tego też względu warto uważnie obserwować działania Ceramiki Paradyż.