25 edycja Time Project

451

Autor: II LO im. Stefana Żeromskiego

Sześćdziesiąt dwie szkoły z 21 krajów na świecie i ponad 1000 uczestników wzięło udział w projekcie TIME PROJECT. Wśród nich było nasze liceum, 100 naszych uczniów i nasz szkolny klub UNESCO. Do projektu zostaliśmy zaproszeni 12 lat temu jako szkoła stowarzyszona UNESCO. W 2008 wzięliśmy udział w teście Unite the Nations. W tym roku braliśmy udział w dwóch webinarach, czterech wideokonferencjach, pisaliśmy blogi i uczestniczyliśmy w Unite the Nations. Jednym z organizatorów rocznicowej 25 edycji projektu jest Pani Renata Radzikowska, szkolny koordynator UNESCO i ambasadorka Time Project.

Dla uczestników projekt odbywał się w dniach 27 listopada – 4 grudnia 2020. Dla organizatorów przygotowania rozpoczęły się w lipcu 2020 i odbywały się online co tydzień. W ścisłej grupie organizującej wydarzenia rocznicowe znajdowali się także nauczyciele z Kanady, Tajwanu, Indii, Grecji, Chorwacji i Niderlandów.

Dla uczniów II LO udział w projekcie poprzedziły zajęcia z pisania blogów. Blogi, które przygotowali dotyczyły nierówności, ograniczenia użycia plastiku oraz pocovidowej przyszłości. Wiedza zdobyta podczas przygotowań blogów wykorzystana została do przygotowania prezentacji, którymi podzieliliśmy się 4 grudnia podczas wideokonferencji ze szkołą UNESCO z Novouralsk, Rosja, Vaels International School, Indie i BUCA Municipality Kızılçullu Science and Art Center, Turcja.

Tydzień z Time Project rozpoczęliśmy w piątek 27 listopada 2020. Wzięliśmy udział wraz z innymi uczniami ze świata w spotkaniu z profesorem Yi-Yuan William Su z National Chung Hsing University z Tajwanu dotyczącym problemu plastiku na świecie. Zakończyliśmy 24-godzinnym maratonem rozwiązując quiz składający się z 325 pytań z 25 lat projektu. Pytania dotyczyły kultury, literatury, historii, geografii i sportu krajów uczestniczących w projekcie. We wtorek 1 grudnia byliśmy gospodarzami spotkania z Sekretarz UNESCO w Holandii, panią Kathleen Ferrier.

Udział w projekcie daje nam, uczniom i nauczycielom, szansę na zweryfikowanie wiedzy i przekonań, otworzenie się na nowe postrzeganie świata oraz komunikowanie się z rówieśnikami w języku angielskim. Mając znajomych na świecie inaczej patrzymy na świat i jego mapę. Kolejna edycja projektu już za rok.