Sycylia – wyspa skąpana w słońcu

110

Autor: I LO im. Jarosława Dąbrowskiego

W dniach 4.06-9.06 odbyła się wycieczka na Sycylię, w której wzięło udział czterdziestu ośmiu uczniów naszej szkoły.

Nasza sycylijska przygoda rozpoczęła się od pełnego wrażeń dnia, który poświęciliśmy na eksplorację jednego z najbardziej znanych wulkanów na świecie – Etny. Spacer po zboczach wulkanu dostarczył niezapomnianych widoków na okoliczne krajobrazy. Podziwialiśmy surową, księżycową scenerię oraz liczne kraterki wulkaniczne. Przewodnik szczegółowo opowiadał o historii erupcji i specyfice wulkanicznych procesów.

Po południu przemieściliśmy się do wąwozu Alcantara, gdzie mogliśmy podziwiać wyjątkowe formacje skalne, ukształtowane przez lawę, oraz krystalicznie czystą wodę rzeki Alcantara. Spacerując po dnie wąwozu, mieliśmy okazję ochłodzić się w orzeźwiających strumieniach i podziwiać niezwykłe, bazaltowe ściany wąwozu

Kolejny dzień spędziliśmy na zwiedzaniu Syrakuz, jednego z najważniejszych archeologicznych i historycznych miejsc na Sycylii. Naszą podróż rozpoczęliśmy od wizyty w Parku Archeologicznym, gdzie podziwialiśmy pozostałości starożytnych budowli, w tym teatru greckiego oraz amfiteatru rzymskiego. Następnie zwiedziliśmy kamieniołomy, które dostarczyły materiałów do budowy starożytnych budowli.

Po południu udaliśmy się do miejscowości Noto, słynącej z barokowej architektury. Spacerując po jej ulicach, podziwialiśmy wspaniałe kościoły, pałace i fasady budynków, które przyciągają turystów z całego świata swoim niepowtarzalnym urokiem i elegancją.

Czwarty dzień naszej podróży poświęciliśmy na zwiedzanie Taorminy, uważanej za jeden z najpiękniejszych kurortów na Sycylii. Największe wrażenie wywarł na nas Teatr Antyczny, z którego rozciągał się zapierający dech w piersiach widok na wybrzeże Morza Jońskiego oraz Etnę. Po spacerze po malowniczych uliczkach Taorminy udaliśmy się do miejscowości Naxos, gdzie czekała na nas kolejna atrakcja – rejs szybkimi łodziami. Płynąc wzdłuż wybrzeża, mogliśmy podziwiać klify i zatoki, ciesząc się jednocześnie szybkim i ekscytującym tempem rejsu oraz kąpielą w morzu degustując lokalne przysmaki.

Piąty dzień był czasem relaksu i odpoczynku. Spędziliśmy go na pięknej sycylijskiej plaży, korzystając z uroków ciepłego słońca i krystalicznie czystej wody Morza Śródziemnego. Po południu wróciliśmy do hotelu, gdzie mogliśmy się zrelaksować przy basenie, delektując się lokalnymi przysmakami i napojami.

Ostatni dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od zwiedzania miasteczka Aci Trezza, gdzie podziwialiśmy skały Cyklpów. Następnie udaliśmy sie do Aci Castello, tam obejrzeliśmy zamek normandzki zbudowany na lawie. Ostatnim punktem programu była Katania, gdzie zwiedziliśmy katedrę św. Agaty – imponującą budowlę o bogatej historii. Spacerując po Katanii, podziwialiśmy również inne zabytki i tętniące życiem uliczki tego pięknego miasta. Nasza wycieczka zakończyła się w godzinach wieczornych, a my wróciliśmy do domu z bagażem pełnym niezapomnianych wspomnień.

Podsumowując, wycieczka na Sycylię była wyjątkową podróżą, pełną niezapomnianych wrażeń i przepięknych miejsc. Każdy dzień przyniósł nowe odkrycia i doświadczenia, które na długo pozostaną w naszej pamięci.