Artystyczne poczynania rozpoczęły zajęcia taneczne pod hasłem: „Zwiedzamy świat z tańcem”. Sympatycy paso doble, walca wiedeńskiego, energetycznej samby czy układu z parasolkami przy dźwiękach deszczowej piosenki tańcem przemierzali Gorącą Hiszpanię, Majestatyczną Austrię, Dziką Brazylię czy Deszczowa Anglię. Barwną prezentację krajów, ich tradycje i zwyczaje przedstawiła uczestnikom warsztatów Monika Saktura. „Artystyczny Misz – Masz” cieszył się powodzeniem dzieci, które lubią zajęcia manualne.
Najmłodsi pod kierunkiem Iwony Jabłońskiej poznały różnorodne techniki plastyczne oraz wykonały ciekawe ozdoby: stworzyli unikatowe serca, posługując się techniką decoupage. Zaprojektowali też autorskie ozdoby w Studiu Letniej Biżuterii. Natomiast w „Małej akademii lalek” i „Gałgankowym raju” dziewczęta i chłopcy poznali genezę i tajniki teatru.
Rok 2015 został ogłoszony Rokiem Św. Jana Pawła II, Rokiem Jana Długosza i Rokiem Polskiego Teatru. Ta tematyka była inspiracją "Laboratorium Plastyczno – Literacko – Teatralnego" animowanego przez Annę Zieję. Kącik literacki, wspólne rymowanie oraz Turniej Rycerski zapisał się wyjątkowo mocno w pamięci małych twórców. "Muzyczne Wariacje" zamknęły lipcową, artystyczną ofertę placówki.
"Smykofonia" – warsztaty poprowadzone przez Karolinę Kozar, mające na celu artystyczny rozwój poprzez muzykę, śpiew i aktywną zabawę z wplecionymi elementami rytmiki również znalazły swoich zwolenników. Były to spotkania z rytmem, muzyką, śpiewem, a nade wszystko z dobrą zabawą.
Organizatorzy serdecznie dziękują Urzędowi Miasta za sfinansowanie słodkiego poczęstunku wszystkim uczestnikom lipcowych zajęć w DOK-u. Wakacyjne Warsztaty Artystyczne w Dzielnicowym Ośrodku Kultury stanowiły dobrą okazję dla dzieci do aktywnego spędzenia czasu w twórczej atmosferze oraz nawiązania kontaktów z rówieśnikami. Warsztaty stworzyły małym uczestnikom warunki do rozwoju ich indywidualności oraz wrażliwości na sztukę i drugiego człowieka. Zajęcia oparte na plastyce, muzyce, spotkaniach z teatrem, literaturą oraz tańcem prowadziły dzieci w świat wartości: prawdy, dobra, piękna, twórczej zabawy oraz czerpania radości z tworzenia i przeżywania.