Franczyza punktu kurierskiego bez lokalu – sprawdzony pomysł na biznes w trudnych czasach

722

Własny biznes to świetny sposób na życie, zapewniający możliwość rozwoju. Niemniej warto zastanowić się nad tym, czy nowe przedsięwzięcie nie jest zbyt ryzykowne – zwłaszcza w dobie kryzysu gospodarczego, który nas dotyka. Rozwiązaniem są sprawdzone pomysły i utarte schematy biznesowe. Należy do nich franczyza, o której opowiemy szerzej w naszym artykule.

Czym jest franczyza?

Franczyza polega na prowadzeniu działalności gospodarczej, jednak opartej na ścisłej i ciągłej współpracy pomiędzy franczyzodawcą a franczyzobiorcą. Franczyzodawca to partner biznesowy, wyróżniający się dużym doświadczeniem, a sygnowany przez niego biznes jest sprawdzony i doceniany przez klientów.

Idea franczyzy polega na tym, że ów franczyzodawca daje prawo do prowadzenia biznesu zgodnie z jego unikalną koncepcją. Jednocześnie nakłada na przedsiębiorców obowiązek prowadzenia działalności zgodnie z tą koncepcją.

Wszelkie kwestie regulowane są oczywiście przepisami prawa, a w Polsce działa POF, czyli Polska Organizacja Franczyzodawców. Każdy z franczyzodawców zobowiązany jest przestrzegać zapisów Europejskiego Kodeksu Etyki Franczyzy.

Franczyza bez wkładu własnego i lokalu – czy to możliwe?

Jak wiadomo – większość biznesów wymaga nakładów pieniężnych oraz inwestowania niemałych kwot w rozwój nowego przedsiębiorstwa. Jeśli chodzi o franczyzę – również w tym przypadku wielu franczyzodawców wymaga wkładu własnego lub posiadania własnego lokalu.

Jednym z nielicznych partnerów biznesowych, otwartych na przedsiębiorców bez lokalu, są Pakersi (więcej na ten temat przeczytasz tutaj: https://pakersi.pl/franczyza-bez-lokalu-czy-to-mozliwe).

Zawarcie umowy franczyzy i rozpoczęcie działalności gospodarczej

Jak zabrać się za rozpoczęcie współpracy z Pakersami? Pierwszym krokiem jest podpisanie umowy, którą firma dostarcza kurierem. Gdy umowa franczyzy zostanie podpisana, rozpoczniesz 3-dniowe szkolenie przez Internet. Po szkoleniu zyskujesz natomiast dostęp do 30-dniowego programu treningowego. Partner przekazuje ci całą wiedzę know-how, abyś mógł z powodzeniem wkroczyć w nowy biznes. Ponadto otrzymujesz niezbędne narzędzia, takie jak system nadawczy, licencje do logotypów i brandingu, a także wsparcie opiekuna.

Czy franczyza punktu kurierskiego się opłaca?

Nie trzeba być specjalistą, aby stwierdzić, że rynek e-commerce dynamicznie się rozwija. Wzrost nie zwalnia nawet w obliczu problemów gospodarczych czy pandemii. W sieci znaleźć można tańsze oferty, z których klienci chętnie korzystają. Sprzedaż wysyłkowa kwitnie, a co za tym idzie – niezbędne są firmy kurierskie.

Stawiając pierwsze kroki w tym biznesie, warto pełnymi garściami czerpać z doświadczeń i rozwiązań partnera biznesowego. Pakiet wiedzy know-how, sprawdzone narzędzia i umiejętności, których się nauczysz – wszystko to bezkosztowa inwestycja, która pozwoli ci rozwinąć biznes w sieci franczyzodawcy.

Jeśli natomiast mowa już o kosztach, to warto wiedzieć, że we franczyzie dystrybucji produktu często ich nie ma. Franczyzodawca realizuje bowiem marże na zaopatrzeniu franczyzobiorcy. Franczyzobiorca wnosi opłaty bieżące, związane z prowadzeniem działalności.