Łódzka Kolej Aglomeracyjna

7569
Obecnie Łódzka Kolej Aglomeracyjna posiada 20 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych FLIRT3. Są one w pełni ekologiczne, doskonale wyciszone i wygodne. Przystosowane do przewozów osób niepełnosprawnych, wózków dziecięcych i rowerów. Wyposażone są w klimatyzację, monitory LED, gniazdka elektryczne i w bezpłatny dostęp do WiFi. W toaletach znajdują się przewijaki dla niemowląt.
FLIRT3 może pomieścić 254 pasażerów (ma 120 miejsc siedzących).
Flirt3 jest produkowany przez firmę Stadler Polska w Siedlcach.ŁKA obsługuje 6 połączeń: Łódź – Kutno, Łódź – Łowicz, Łódź – Zgierz, Łódź – Sieradz, Łódź – Koluszki, Łódź – Skierniewice. Przewozimy też pasażerów między przystankami wokół Łodzi.

Spółka stawia na nowoczesny system sprzedaży biletów. Prowadzimy ją w kasach własnych, agencyjnych, w kasach innych przewoźników (Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie, Przewozy Regionalne), w biletomatach stacjonarnych oraz umieszczonych  w pociągach, poprzez terminale mobilne drużyn konduktorskich, a także przez Internet i przy użyciu telefonu komórkowego. Wyjście naprzeciw potrzebom podróżujących stanowi także Wspólny Bilet Aglomeracyjny umożliwiający przejazd koleją, jak i środkami komunikacji miejskiej, którego miesięcznie sprzedaje się około 2 tys. sztuk.

Od niedawna ŁKA, jako pierwsza kolej aglomeracyjna w Polsce przystąpiła do systemu KOLEO, który pozwala podróżnym wygodnie kupić jeden bilet na podróż z przesiadkami, a nie – jak dotychczas – bilety na przejazdy pociągami u poszczególnych przewoźników.Spółka jest jednym z pięciu najbardziej punktualnych przewoźników w Polsce, co znalazło potwierdzenie w raporcie Urzędu Transportu.

Rosnąca liczba pasażerów wskazuje, że jako przewoźnik spełniamy oczekiwania podróżnych. W styczniu 2015 roku przewieźliśmy 122.869 osób, zaś w grudniu 2015 roku – 183.891 osób. W ubiegłym roku pociągami ŁKA podróżowało w sumie 2 mln pasażerów.

ŁKA buduje swój wizerunek dzięki znakomicie przygotowanemu do pracy zespołowi, który nie tylko świetnie wykonuje swoje  obowiązki, ale także w każdej chwili gotów jest służyć pomocą i informacjami podróżnym. Spółka angażuje się także w działania społeczne takie jak honorowa zbiórka krwi lub działania ukierunkowane na bezpieczeństwo na drodze najmłodszych. Nasze motto brzmi: Kolej jest dla podróżnych, a nie podróżni dla kolei.

Działalność Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej została doceniona wieloma nagrodami podczas Targów TRAKO 2015. Spółka otrzymała prestiżową Nagrodę specjalną im. Inż. J. Nowkuńskiego,  „Lokomotywę Rynku Kolejowego 2015” w kategorii „Nowi przewoźnicy”, „MediaKreator” w kategorii „Film/fotografia”, wyróżnienie „Społecznie Odpowiedzialna Kolejowa Firma Roku”, zajęliśmy też 1. miejsce w plebiscycie „Łódzkie Sukcesu”. Podczas III Polskiego Kongresu Przedsiębiorczości otrzymaliśmy Polską Nagrodę Innowacyjności 2015. Ostatnie dni przyniosły nam wyróżnienie w konkursie Nasze Dobre Łódzkie oraz nominację do tytułu Jakość Roku 2015 Brąz w kategorii Usługi.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna posiada zaplecze techniczne najnowocześniejsze w Polsce i jedno z najnowocześniejszych w Europie. Zostało wybudowane w ciągu 12 miesięcy na terenie stacji węzłowej Łódź Widzew. Hala technologiczna zaplecza ma 140 m długości i 40 metrów szerokości. Właśnie zaplecze w dużej mierze stanowi o innowacyjności projektu, ponieważ zapewnia serwis dla wszystkich jednostek.

Zaplecze wyposażone jest w ekologiczny system do mycia jednostek. Do umycia całego pociągu zużywa się zaledwie tysiąc litrów wody, a aż 70 procent z niej jest oczyszczane, odzyskiwane i ponownie wykorzystywane.
Zaplecze ma też stanowisko do pomiaru zestawów kołowych, tokarkę do zestawów kołowych, system napiaszczania oraz podnośniki, które umożliwiają podniesienie całego składu.
Zakup 20 EZT FLIRT3 i wybudowanie zaplecza technicznego Spółka zrealizowała w ramach prowadzonego projektu „Budowa Systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”, który jest współfinansowany z Funduszu Spójności.
Wartość projektu: 457.770.847 PLN
Wartość dofinansowania: 245.415.707,41 PLN