Porządek na biurku to wydajniejsza praca

0
101

Sposoby na uporządkowane biurko

To zdarza się prawie każdemu z wyjątkiem fanatycznych minimalistów i perfekcjonistów: bałagan na biurku. Sterty papierów, gdzieś między nimi i pod nimi długopisy, telefon wciąż zagrożony zalaniem kawą ze stojącego obok kubka, lista zadań, która jeszcze przed chwilą była tuż pod ręką, ale gdzieś się zapodziała i tak dalej. Na wynajdywanie potrzebnych rzeczy marnujesz czas, który mógłbyś wykorzystać na pracę. Albo na chwilę przerwy, która też się przecież należy.

Masz piękne biurko z litego drewna. Być może kupione w sklepie pod adresem
https://www.edar.com.pl/meble/biurka-drewniane/. Takie biurko wiele wytrzyma, ale bałaganu samo nie uprzątnie. Zrób to ty sam w następujących krokach:

Najpierw usuń z biurka wszystko

Możesz zostawić monitor, klawiaturę, myszkę z podkładką i telefon. Nic więcej. Wszystkie inne przedmioty przenieś na chwilę na podłogę, tapczan, biurko nieobecnego kolegi – dokądkolwiek możesz. Na biurku ma się zrobić pusto – jak gdyby nikt przy nim nie pracował.

Sortowanie wstępne

Papiery rozdziel na cztery kupki. Pierwsza: to, czego potrzebujesz teraz, dziś, co musisz przepracować w pierwszej kolejności. Druga: to wszystko, czego potrzebujesz stale (np. lista zadań). Trzecia: dokumenty i notatki, co do których nie masz pewności, czy i kiedy jeszcze ci się przydadzą. Czwarta: archiwum i makulatura.

Całą resztę przedmiotów, a więc przybory biurowe (długopisy, nożyczki, taśma klejąca, klej, dziurkacz, zszywacz) umieść tam, gdzie ich miejsce (optymalna jest szuflada podręczna). Zostało coś? Do kosza albo na miejsce.

Lista albo notatnik

Nie trać czasu na aplikacje, serwisy internetowe i podobne „udogodnienia” fascynujące technologią, ale pochłaniające tylko czas. Listę swoich zadań (naprawdę warto ją prowadzić) miej po prostu na papierze: na kartce, w kalendarzu albo notatniku, jak ci wygodniej. Trzymaj ją w zasięgu wzroku, między klawiaturą a monitorem. Zawsze.

Dokumenty na biurku: tak, dotyczące jednej sprawy

Bałagan na biurku zaczyna się wtedy, gdy odłożysz (tylko na chwilę, prawda?) papiery dotyczące czegoś, czym zajmiesz się dopiero za godzinę, jutro, w przyszłym tygodniu albo „w wolnej chwili”. Dla tych dokumentów i notatek nie ma miejsca na biurku. Chyba że jest duże i stoi na nim takie coś z tackami na dokumenty, co pozwala je na bieżąco segregować.

Kosz na śmieci to konieczność

Nawet jeśli pracujesz w domu, miej w pobliżu biurka kosz na śmieci. Jeśli go nie masz, śmieci zaczną się gromadzić na biurku, bo nie będzie ci się chciało wstawać za każdym razem, gdy coś jest do wyrzucenia. Niszczarkę do dokumentów zapewne masz, prawda?

Jeden pojemnik na drobiazgi

Znajdziesz to w każdym sklepie papierniczym, a jak nie, to nawet w kuchennym kredensie: coś stabilnego, choćby kubek, w którym znajdą się długopisy, pisaki, flamastry, ewentualnie nożyczki. Użyjesz czegoś – odłóż w to miejsce. Będzie zawsze pod ręką.

Szuflada podręczna

Cały kram (dziurkacz, zszywacz, taśma klejąca, klej biurowy, zszywki, spinacze oraz 1001 innych drobiazgów czasami przydatnych) trzymaj w szufladzie, tej najbliższej. Możesz mieć w niej „twórczy nieład”, ale jeśli wiesz, że zszywacz na pewno w niej jest, to go szybko znajdziesz.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o