SSUCv3H4sIAAAAAAAEAJ2QzarDIBCF94X7DsF1AjGxJOmrlC5GHXKlNhY1LaXk3a8/Cbi+uPF84xnnzPfnVFVESXKpSE+BD6KljeT90DDJxoa3lDfYDR2jTE6UClInAwenRPB8o4oNtF6dt+CVWQJu652jVN5YBTrCyLbsdx786tDFFjsS4HEObzPc/cc/16yro5CKwRHHJnXB3MoTO9BW/9uZL7cjCsy4iE8auAhiUSPkINf8lNzfHu2jjPZSEk2hYZXKFClfRoCOhr7o/LRKqGUubMb/oi03FlZuHgVYjE+T7MGIDCuNkvaUsnMXzsim88TGKaTc/gAy12rW+wEAAA==

Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że głównym powodem chorób przewlekłych dotykających ludzi na Zachodzie jest zanieczyszczenie organizmu toksynami? Pochodzą one przede wszystkim z wysoko przetworzonego pożywienia, lecz także zanieczyszczonego powietrza czy wody. Niebagatelny wpływ na zachwianie równowagi organizmu ma także stres, powodujący jego spore zakwaszenie. W jaki sposób zatem należy postępować, aby oczyścić organizmu z toksyn? Rozwiązaniem jest kompleksowa detoksykacja!

Pożywienie powinno być lekarstwem

W największym stopniu do zanieczyszczenia i zakwaszenia przyczynia się spożywana każdego dnia żywność. Niestety niewiele osób jest tego świadoma, dlatego na talerzu lądują produkty pełne chemicznych konserwantów oraz wzmacniaczy smaku. Kumulują się one w organizmie latami, przyczyniając się do stopniowego rujnowania naszego zdrowia. Warto więc w okresie detoksykacji wyłączyć z menu zwłaszcza następujące produkty:

– mięso z masowych hodowli;
– pasteryzowane mleko;
– dania fast food;
– wszelkie produkty konserwowane chemicznie (np. foliowane obiady instant);
– słodycze;
– biały cukier;
– słodzone napoje gazowane oraz soki;
– białe pieczywo i produkty z przetworzonej mąki;
– używki – alkohol, papierosy, kawa, mocna herbata.

Dieta powinna być natomiast bogata w nieprzetworzone lub co najwyżej poddane lekkiej obróbce termicznej (gotowanie na parze) produkty pochodzenia roślinnego. Warto zwracać uwagę na to, aby posiadały one właściwości alkalizujące. W czasie detoksu konieczne będzie więc zaopatrzenie się w spore ilości różnego rodzaju świeżych warzyw (zwłaszcza zielonych!), owoców, niezakwaszających kasz oraz pełnoziarnistych płatków. Oczyszczanie organizmu z toksyn doskonale wspiera także imbir, cytryna, siemię lniane oraz goździki. Nie można zapominać o wypijaniu każdego dnia kilku litrów niegazowanej wody mineralnej. Ważne jest zwłaszcza dostarczenie jej organizmowi od razu po przebudzeniu, dzięki czemu usuniemy wszelkie toksyny, nagromadzone poprzedniej doby.

Lista zakupów na czas detoksu

Przykładowa lista zakupów na czas detoksykacji może obejmować między innymi następujące produkty:

1. Cytryna;
2. Kiwi;
3. Jabłka;
4. Imbir;
5. Zielone natki pietruszki;
6. Kalarepa;
7. Siemię lniane;
8. Różnego rodzaju kapusty;
9. Szczypiorek;
10. Sałata;
11. Czosnek;
12. Kasza jaglana, gryczana, orkiszowa;
13. Płatki owsiane, orkiszowe, jaglane;
14. Sezam niełuskany;
15. Jarmuż;
16. Szpinak;
17. Rzodkiewka;
18. Marchew;
19. Seler;
20. Awokado.

Lecznicze głodówki przyśpieszą oczyszczanie

Niezwykle przydatne w trakcie detoksu jest stosowanie leczniczych głodówek. Kilkutygodniowy post znacząco przyśpiesza proces detoksykacji, co zawdzięczamy uruchomieniu przez organizm mechanizmu wewnętrznego odżywiania. W jego trakcie żywi się on niestrawionymi resztami pokarmowymi, a także wchłania polipy, lipidy oraz wszelkiego typu zanieczyszczenia. Dzięki temu możemy skutecznie przywrócić stan równowagi i wreszcie odzyskać zdrowie i dobre samopoczucie.

Nie stanie się tak jednakże od razu. W pierwszych dniach postu może nas dotknąć tak zwany kryzys ozdrowieńczy. Jest to szereg objawów świadczących o tym, że organizm oczyszcza się z tego wszystkiego, czym do tej pory go obciążaliśmy. Może nas więc boleć głowa, możemy odczuwać zmęczenie, zawroty głowy, czy zmagać się z nieprzyjemnym zapachem ciała. Wszystko to warto jednak traktować jako pozytywne skutki uboczne powrotu do zdrowia. Po kilku dniach dolegliwości miną, a my poczujemy się lekko zarówno na ciele, jak i na duchu. Wszelkie zmysły staną się ponadto wyostrzone jak nigdy dotąd.

Nie zapominaj o detoksie umysłu

Pamiętaj jednak o tym, że toksyny w organizmie nie biorą się jedynie z powodu spożywanych posiłków. Ogromne zakwaszenie i liczne zanieczyszczenia wynikają także z nieustannego narażania ciała na stres. W czasie detoksykacji konieczne jest zatem zastosowanie technik relaksacji oraz pracy z umysłem. Świetnie sprawdzi się w tym miejscu zwłaszcza joga, medytacja, ćwiczenia odprężające oraz dowolna forma modlitwy. Chwil odprężenia dostarczy nam także wieczorna kąpiel, kolacja przy świecach, masaż, czy powody spacer na zakończenie dnia.

Warto także zastanowić się, co tak naprawdę stanowi źródło stresu. Może się okazać, że są nim niewspółmierne do naszych możliwości oczekiwania, zbytnie przejmowanie się niuansami, czy też konflikty w pracy. Pomocne mogą okazać się zatem sesje u psychologa czy też rozmowa z zaufanym przyjacielem.

Zwracaj uwagę na sposób w jaki jesz

W okresie detoksu niezwykle ważny jest także sposób w jaki dostarczamy żywność do organizmu. Najczęściej popełniane błędy to przejadanie się (powinniśmy odchodzić od stołu najedzeni tylko w 70%), jedzenie w pośpiechu i połykanie poszczególnych kęsów pożywienia przed ich właściwym rozdrobnieniem. Niewłaściwym nawykiem jest także picie w trakcie jedzenia – płyny należy przyjmować do 15 minut przed posiłkiem oraz co najmniej 30 minut po jego spożyciu.

Podsumowanie

Nie odwlekaj więc dbałości o własne zdrowie na jutro. Już dzisiaj rozpocznij proces detoksykacji organizmu, zwracając uwagę na to co jesz i w jaki sposób to robić, a także jak radzisz sobie ze stresem. Detoks pozwoli Ci pozbyć się uciążliwych dolegliwości, przywróci Ci witalność oraz zmniejszy ryzyko zachorowania na przewlekłe choroby.

Jak zrobić jednodniowy zdrowy detoks? Sprawdź na myfitness.pl