Rajd przy planie filmowym

596
Trasa przebiega po malowniczych, nigdy nie  używanych odcinkach specjalnych gmin Czerniewice i Rzeczyca. Oesy przypominają charakterystyką organizowany tydzień później Rajd Wisły, rozgrywany w mistrzostwach Polski, więc może to być jedna z opcji na trening przed tą imprezą.

Tytułowa Krzemionka to niewielka rzeka w dorzeczu Bzury we wschodniej części województwa łódzkiego. Wokół niej wiją się wyjątkowo kręte (jak na tę część Polski) wiejskie drogi asfaltowe, gdzie będzie można popisać się techniką jazdy. Organizator przygotował 2 odcinki specjalne o długości niespełna 7 kilometrów każdy (na tyle pozwalają przepisy RO). Trzy pętle dadzą razem 41 kilometrów oesowych przy 122 km trasy całego rajdu. Bazę rundy RSMOŁ ponownie stanowi Karczma Spalska, ale park serwisowy będzie zlokalizowany w pobliżu odcinków, w Czerniewicach, aby było jak najbardziej kompaktowo. Na trasie ponownie pojawią się także amatorskie załogi w ramach drugiej rundy Mistrzostw Okręgu Łódzkiego w Super KJS (z próbami sportowymi skróconymi do 3 km od startu), wspieranej przez firmę Tedex.

Rajd rozpocznie OS Krzemienica sekcją między zabudowaniami we wsi Chociwek. Za przejazdem po mostku nad Krzemionką wjeżdża się do lasu prowadzącego już do Krzemienicy. Tam czekają między innymi bardzo ciasne wiraże wokół imponującego rozmiarem i zdobieniami kościoła św. Jakuba Apostoła, który „zagrał” w „Panu Wołodyjowskim” Jerzego Hoffmana. Dalej odważny fragment między ciasno postawionymi budynkami i leśna sekcja z kolejnym mostkiem pod gęstymi drzewami i pięknym widokiem na Krzemionkę. Drugą z prób jest OS Stanisławów, który od poprzedniego dzieli krótka dojazdówka. Start znajduje się w Nowej Strzemesznej, po czym przechodzi w wyjątkowo gęsty las w Stanisławowie z krętą i idealnie równą asfaltową drogą. Niedaleko za nim dojeżdża się do wsi Kanice, gdzie znajduje się ciekawy prawy ostry zakręt obok małej świątyni. Ciekawych zakrętów nie brakuje także na terenie Brzozowa (prawy nawrót, a zaraz potem łagodny lewy trójkowy) czy Małej Woli (ostry prawy trójkowy z hamowaniem ze wzniesienia). Całą trasę można zobaczyć na udostępnionym onboardzie.


Ponieważ region łódzki na razie dorabia się większej liczby licencjonowanych załóg, to z pewnością na liście zgłoszeń będą przeważać przyjezdni. Stąd też koszty uczestnictwa nie są wygórowane. Wpisowe do RO wynosi 550 złotych, a do SKJS – 300 złotych. Oprócz rajdowej adrenaliny i kilometrów, na chętnych czeka poczęstunek na mecie w Spale, gdzie najlepiej rezerwować noclegi. Tak jak podczas inauguracji RSMOŁ, czyli Rajdzie Spalskim, w lokalnej karczmie przy ul. Hubala w piątek, 28 sierpnia odbędzie się odbiór administracyjny, następnie zapoznanie z trasą i w końcu badanie kontrolne. Sobota, 29 sierpnia zarezerwowana jest na sportową rywalizację. Automobilklub Tomaszowski liczy na to, że tegoroczni uczestnicy łódzkiego serialu ponownie stawią się w Spale, ponieważ na najlepsze załogi w całym cyklu czeka m.in. bon o wartości 2500 zł na komplet opon oraz inne nagrody.