Promocyjny sukces Tomaszowiaków.

474

 

Wielkim sukcesem
zakończyła się promocja książki naszego „rodzimego” autora Edwarda Wójciaka,
którego „Akademia Politury” zeszła z łam „Gazety” w lipcu bieżącego roku i
właśnie teraz ukazała się w wydaniu książkowym. 19 grudnia, w  niedzielne
popołudnie Autor promował swoją książkę w Centrum Kultury im. Jana Pawła II w
Mississaudze na kiermaszu świątecznym zorganizowanym przez Marka Kornasia i
„Nowa Printing”. Pytany o pierwsze wrażenia po spotkaniu, powiedział: „Takiej
sprzedaży nie spodziewałem się w najśmielszych nawet marzeniach. Kiedy
przygotowywałem książkę do druku, ludzie obeznani w temacie tylko się uśmiechali
z powątpiewaniem, toteż byłem przygotowany na niską frekwencję i jeszcze niższe
zainteresowanie. Rzeczywistość okazała się jednak łaskawa. Przy okazji
doświadczyłem ogromnej serdeczności ludzkiej i niekłamanego zainteresowania moją
twórczością oraz planami na przyszłość. Dziękuję tą drogą wszystkim, którzy
przybyli na promocję, niezależnie czy dokonali zakupu, czy porozmawiali ze mną o
literaturze, czy też tylko się przysłuchiwali”.

Kiermasz cieszył
się od samego niedzielnego ranka sporą frekwencją. Po każdej mszy tłumek wlewał
się do sali i kupował książki, obrazy, kosmetyki, oraz inne produkty
przygotowane przez wystawców. O godzinie 16:00 rozpoczęła się oficjalna promocja
książki Edwarda Wójciaka. Prezentacji autora dokonał jego brat Tadeusz
(korespondent dziennika „Rzeczpospolita” z graniczącego z Kanadą miasta
amerykańskiego Buffalo), który jest korektorem i redaktorem wydania, a potem
autor zaprezentował licznie zgromadzonym gościom sponsorów oraz ludzi, którzy
pomogli mu w powstaniu książki. Między innymi kolejną osobę z tomaszowskim
rodowodem, doktor Halinę Buchalską właścicielkę renomowanej kliniki
dentystycznej w Toronto, jedną ze sponsorek, która będąc zamiłowanym
fotografikiem-amatorem, wykonała zdjęcie autora znajdujące sie na okładce
książki. Bohaterem wieczoru był znany pieśniarz operetkowy Michał Kuleczka,
który na prośbę autora wykonał żartobliwą piosenkę o handlarzu jajami. Trzeba
dodać, że zwierzenia Pana Michała posłużyły autorowi do zbudowania jednej z
postaci, a wspomniana piosenka jest cytowana w powieści. Następnie autor
podpisywał swoją książkę licznym czytelnikom, a wydarzenie wieczoru przerodziło
się w serdeczne, niemal rodzinne spotkanie przy lampce wina. Przypominamy, że
„Akademię Politury” już można kupić we wszystkich księgarniach „Gazety” – w
Toronto, Mississaudze, London i Montrealu, a także we wszystkich polskich
księgarniach w Toronto i Mississaudze. Na dodatek „Akademia Politury”
sprzedawana jest w wielu polskich sklepach na terenie Ottawy, w polskiej
księgarni Polonez Bookstore w Chicago oraz w największych polskich delikatesach
w Chicago – Rich’s Foods, których właściciel, Ryszard Machnicki, podobnie jak
autor pochodzi z Tomaszowa Mazowieckiego i jest głównym sponsorem książki. Jeśli
chodzi o Polskę, autor planuje pokazać „Akademię Politury” w swoim rodzinnym
mieście – Tomaszowie Mazowieckim, jak również w wybranych księgarniach w Łodzi i
w Warszawie.