E-mail marketing rozwinie skrzydła Twojej firmy

682

Od ilości pozyskanych klientów zależy nasz biznesowy sukces. Bardzo często jednak brakuje nam pomysłów na skuteczną reklamę, a środki wydawane są na niepewne rozwiązania.

Każda nowoczesna firma powinna spróbować pozyskiwania klientów w internecie. To w nim drzemie ogromny niewykorzystany do końca potencjał. Jak jednak z głową pozyskać klienta?

Zachęcaj nie spamuj

Niestety wiele firm myśli, że zarzucenie potencjalnego klienta mnóstwem ofert przyniesie zamierzony efekt. Nic bardziej mylnego, nikt nie lubi spamowania skrzynki odbiorczej ofertami niedostosowanymi do naszych potrzeb. E-mail marketing to najtańszy sposób na skuteczną reklamę, który może przynieść Twojej firmie ogromne zyski. Wystarczy tylko w umiejętny sposób zarządzać pozyskanymi adresami e-mail, a szybko poczujemy zyski w firmowej kasie. Marketing w sieci daje ogromne możliwości i jeśli jeszcze nie spróbowaliście content marketingu, aktywności w social media i pozycjonowania strony to powinniście rozważyć wszystkie wymienione opcje. Warto jednak zacząć od e-mail marketingu.

Oferta dostosowana do potrzeb

Kiedy nasza strona internetowa jest gotowa możemy rozpocząć za pomocą formularza zachęcać odwiedzające nas osoby, aby zapisały się do newslettera. Pozyskując ich adres e-mail tworzymy bazę, która pozwoli nam prowadzić kampanię marketingową. Idealnym programem do gromadzenia tego typu danych jest CRM. Jest to rozwiązanie pozwalające zgromadzić dane o kontrahencie, analizować jego potrzeby i wszystkie przeprowadzone transakcje, a także utrzymać długofalową posprzedażową relację. http://www.chromecrm.com/crm/ jest narzędziem prostym, które sprawdzi się w każdej firmie w dziale marketingu i obsługi klienta. Według przeprowadzanych badań tworząc skuteczną ofertę rozsyłaną poprzez wiadomości e-mailowe możemy zwiększyć sprzedaż nawet o 400%. Inwestując niewielkie środki możemy wyciągnąć spore sumy, które pozwolą nam na dalszy rozwój firmy.

Jak zdobywać e-maile?

Najprostszym sposobem na pozyskanie adresów e-mail jest wspomniany już formularz zapisu do newslettera na stronie internetowej firmy. Warto podkreślić, że newsletter to nie tylko spamowanie za pomocą ofert, ale przesyłanie ciekawych informacji i poradników, które klienci bardzo doceniają. Kolejnym sposobem na pozyskanie adresów e-mail są media społecznościowe. Wystarczy zainstalować formularz subskrypcji na fan pag’u i zachęcać potencjalnych kontrahentów do pozyskania danych np. rabatami. Możemy też umieszczać w sieci swoje banery reklamowe, które zintegrujemy z e-mail marketingiem. Jeśli prowadzimy sklep internetowy adresy e-mail możemy pozyskiwać przy rejestracji konta klienta. Pamiętajmy, że oferta powinna być dostosowana zawsze do potrzeb i oczekiwań. Jeśli przesyłamy ofertę niedopasowaną narażamy się na wypisanie z newslettera i stracenie klienta. Dozujmy też ilość wysyłanych wiadomości, jedna skuteczna informacja przyniesie lepsze efekty, niż zasypywanie skrzynki ofertami codziennie. Zaleca się rozsyłanie mailingu raz w miesiącu, maksymalnie w tygodniowych odstępach.