Jak działa parlament europejski…

359

Autor: ZSP Nr 1 im. Tadeusza Kościuszki

W ostatnich dwóch tygodniach miały miejsce kolejne spotkania w ramach Projektu – Młodzieżowy Parlament Europejski, organizowanego przez biuro niezrzeszonego posła do Parlamentu Europejskiego Jacka Saryusz-Wolskiego oraz Łódzkie Centrum Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego w Łodzi dla młodzieży szkół ponadgimnazjalnych województwa łódzkiego.

Przypominam, że bierze w nim udział Grupa uczniów z naszej szkoły: Weronika Cieplucha, Wiktoria Pawlik, Jakub Wasilewski, z klasy 2Ti, Kamil Krzeszewski z klasy 2 IT, a także Adam Gliściński i Piotr Tomanek z 4 MEt.  

Kolejne 2 spotkania zostały poświęcone pracy w zespołach, na które podzielono wszystkich uczestników. Przydziały do grup były zgodne z ich poglądami politycznymi, a same grupy zostały utworzone na wzór frakcji politycznych funkcjonujących w parlamencie europejskim. Każda z grup otrzymała zadanie napisania dokumentu – projektu rezolucji na temat metod powstrzymania zjawiska dezinformacji w Internecie, wymierzonego w samą UE jak i poszczególne jej państwa członkowskie. Rezolucja Parlamentu Europejskiego to w najprostszych słowach zajęcie stanowiska, wyrażenie poglądu parlamentu na daną sprawę. Nie ma mocy wiążącej a raczej jest postulatem postępowania w danej sprawie.
Zadanie nie było łatwe, gdy w krótkim czasie, trzeba było porozumieć się z nowo poznanymi kolegami z różnych szkół i wspólnie opracować taki projekt dokumentu. Finał prac we frakcjach ma mieć miejsce na początku tego tygodnia. Przedstawienie stanowisk w sprawie nastąpi w piątek na plenarnym posiedzeniu Młodzieżowego Parlamentu europejskiego.

Opiekun grupy Joanna Kryszewski