Gdzie znajdziesz pomoc przy składaniu wniosku o 300 plus i jak się do tego przygotować?

950

Od tego roku wnioski o świadczenie 300 plus w ramach programu Dobry Start, obsługuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wnioski o świadczenie należy składać wyłącznie w formie elektronicznej, a świadczenie wypłacane będzie tylko w formie bezgotówkowej, na numer rachunku bankowego.

Osoby, które nie radzą sobie z elektroniczną formą składania wniosku, mogą liczyć na pomoc pracowników ZUS, zarówno na Salach Obsługi Klientów w placówkach ZUS, ale także w wybranych placówkach Poczty Polskiej, urzędach gmin oraz placówkach KRUS.

Informacje na temat czasu i miejsca dyżurów dostępne są na stronie zus.pl, w zakładce Dobry Start. Na stronie zawarte są też instrukcje wskazujące w jaki sposób złożyć wniosek. Wnioski mogą być składane przez PUE ZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.

Dostępna jest też infolinia pod numerem 22 290 22 02, czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.

Nasi pracownicy pomagający w wysłaniu wniosków o 300 plus zauważyli, że osoby wnioskujące często nie mają przy sobie numeru rachunku, który należy wpisać we wniosku, nie mają założonej poczty elektronicznej, a we wniosku należy podać adres mailowy, czy też nie pamiętają numeru telefonu komórkowego. Problemem czasem bywa też podanie nazwy szkoły, do której uczęszcza lub będzie uczęszczać dziecko. Tymczasem wszystkie te dane są niezbędne, bez nich nie można wysłać wniosku – wyjaśnia Monika Kiełczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa łódzkiego. – Zanim zaczniemy wypełniać wniosek, czy to w zaciszu domowym przy komputerze czy z pomocą pracownika ZUS w Sali Obsługi Klientów, warto zebrać wszystkie te dane, łącznie z nazwą szkoły, jej adresem i kodem pocztowym, by samo składanie wniosku przebiegło szybko i sprawnie – dodaje.

W województwie łódzkim do 12 lipca złożonych zostało 57 tys. wniosków. Wnioski można składać do 30 listopada.

Monika Kiełczyńska Regionalny rzecznik prasowy ZUS

województwa łódzkiego