Telepizza w Tomaszowie Mazowieckim

1895

Dotychczas hiszpańska sieć Telepizza rozwijała się w Polsce wyłącznie w dużych miastach, powyżej 100 tys. mieszkańców. Otwarcie restauracji Telepizza w Tomaszowie Mazowieckim stanowi element nowej strategii rozwoju w Polsce. Aktualnym celem Telepizzy jest otwieranie pizzerii w średnich miastach.  

Tomaszów atrakcyjny dla inwestorów


Zainteresowanie Telepizzy mniejszymi miastami wynika ze zmieniającej się sytuacji na rynku gastronomii w Polsce. W całym kraju jest ok. 60 tys. punktów gastronomicznych, z czego tylko 10 proc. jest zrzeszonych w sieciach. Według GfK Polonia w najbliższych latach nastąpią zmiany strukturalne na rynku i pojedyncze lokale zostaną zastąpione przez restauracje sieciowe. Taka sytuacja będzie szczególnie widoczna w mniejszych miastach gdzie pozycja markowych sieci gastronomicznych dopiero się kształtuje.            Dotychczas markowe sieci gastronomiczne widziały potencjał rozwoju tylko w dużych miastach. Teraz sytuacja się zmienia na korzyść małych miejscowości. Ponadto lokalni przedsiębiorcy coraz częściej wolą prowadzić biznes pod znanym logo niż zaczynać firmę od zera. Chcemy to wykorzystać i rozwinąć sieć Telepizza w mniejszych miastach – mówi Sławomir Rogoziński, dyrektor ds. rozwoju marki Telepizza.  Rozwój rynku gastronomicznego w Tomaszowie Mazowieckim stanowi odzwierciedlenie sytuacji w całym kraju. Dominują tu lokale niezrzeszone w sieciach i są to najczęściej pojedyncze rodzinne placówki. 

Telepizza to coś więcej niż pizza

Pizzeria Telepizza w Tomaszowie Mazowieckim znajduje się na osiedlu mieszkaniowym przy ul. Dzieci Polskich 18e. Oferta dań pizzerii Telepizza prezentuje wszelkiego rodzaju pizze, zarówno mięsne, jak i wegetariańskie. Oprócz tego, menu zawiera potrawy z kurczakiem, a także sałatki i pieczywo czosnkowe. Gwarancją świeżości są codzienne dostawy produktów do pizzerii bezpośrednio od ich producentów współpracujących z firmą Telepizza. Powierzchnia pizzerii Telepizza w Tomaszowie Mazowieckim wynosi ok. 110 m kw. W środku lokalu znajduje się 6 stolików dla ok. 25 osób. Oprócz sprzedaży na miejscu pizzeria będzie prowadzić sprzedaż na telefon z dostawą do klienta. Zamówienia będą realizowane na terenie całego Tomaszowa Mazowieckiego.   

Franczyza z Telepizzą

Otwarcie franczyzowej pizzerii Telepizza kosztuje od 100 do 150 tys. zł. Większość kosztów pochłania zakup maszyn (pieca, chłodni, sprzętu kuchennego itd.). Telepizza jest prekursorem sprzedaży pizzy z dostawą do klienta. Firma do dzisiaj nie ustąpiła nikomu pozycji lidera w sprzedaży pizzy na telefon. Według badań przeprowadzonych w naszym kraju przez SMG/KRC hiszpańska firma wyprzedza w tej dziedzinie wszystkich konkurentów na rynku.  Powierzchnia pizzerii Telepizza wynosi od 100 do 150 m². Lokal może należeć do franczyzobiorcy lub być przez niego dzierżawiony. Telepizza, zanim zdecyduje się otworzyć w danym miejscu restauracje, sprawdza potencjał rynku lokalnego oraz rozwój konkurencji. Franczyzobiorca posiada wyłączność do używania marki Telepizza w danym mieście, a franczyzodawca przekazuje mu know-how w formie serii szkoleń w lokalach. Zwrot inwestycji jest przewidziany na około 15 – 18 miesięcy działania restauracji.  

Telepizza na świecie

Poza Hiszpanią i Polską, Telepizza rozwija sieć w Chile i Portugalii. Liczba lokali we wszystkich tych krajach wynosi już ponad 1000. W Polsce Telepizza działa od 1991 roku. Franchising jako metodę rozwoju sieci firma zaczęła stosować stosunkowo niedawno, bo dopiero w 2001 r. W tej chwili na zasadzie franczyzy działa ponad 40 placówek Telepizza w całej Polsce. W najbliższym czasie firma będzie otwierać tylko takie restauracje.