Szkoła bez barier

830

 Możliwość bezpośredniego kontaktu z rówieśnikami wiele dla niego znaczą. Wcześniej bariery architektoniczne okazywały się dla Marka nie do pokonania. Wszystko zmieniło się po zamontowaniu dźwigu zewnętrznego ułatwiającego przemieszczanie się między piętrami. Winda przy Gimnazjum nr 6 powstała dzięki projektowi zachowania ciągłości nauczania dzieci niepełnosprawnych i przystosowania szkół do ich potrzeb. Platformowa winda umieszczona jest w przeszklonym szybie, ma napęd śrubowy, wysokość podnoszenia 11 metrów i możliwość zatrzymywania się na czterech przystankach. Marek nareszcie mógł poczuć się niezależny. Teraz mogę sam przejeżdżać z klasy do klasy na różnych piętrach – mówi chłopiec. Niektórzy koledzy to nawet mi trochę zazdroszczą, bo tylko ja, pan woźny i pani dyrektor mamy klucze do windy – dodaje.