Jak można reklamować się w Internecie?

220

W związku z tym coraz większe tryumfy świeci reklama internetowa. Tym bardziej, że reklama internetowa w przeciwieństwie do reklamy telewizyjnej prasowej czy radiowej nie ogranicza się do co prawda często oryginalnego, ale jednak wpisanego w pewne ramy przekazu, lecz może mieć najprzeróżniejsze oblicza.

 

Strona internetowa/Pozycjonowanie


Najpowszechniejsza i najbardziej oczywista forma reklamy internetowej to sama strona internetowa. Za jej pomocą dany przedsiębiorca chce powiadomić konsumentów o swojej działalności, świadczonych przez siebie usługach czy oferowanych produktach. To od atrakcyjności tej strony, a także od tego czy będzie ona właściwie przygotowana, czytelna, przejrzysta, od tego czy będzie sprawnie funkcjonowała i będzie dobrze wypozycjonowana zależy to, czy potencjalny klient zainteresuje się usługami lub produktami danej marki. Tutaj dotykamy jeszcze jednego ważnego problemu, który bezpośrednio wiąże się z reklamą internetową, a mianowicie wspomnianego pozycjonowania. To od tego czy strona będzie właściwie wypozycjonowana zależy bowiem to, czy użytkownikowi będzie stosunkowo łatwo do niej dotrzeć. Dobrze wypozycjonowana strona internetowa powinna się znaleźć na samym szczycie wyników wyszukiwania. Natomiast dobrze przygotowana to taka, która potrafi użytkownika zaciekawić i tak pokazać mu dany produkt lub usługę, aby zdecydował się go kupić.

 

Reklama banerowa

 

Kolejny bardzo popularny typ reklamy internetowej to reklama banerowa. Baner może przybierać najprzeróżniejsze postacie. Może on być statyczny (co obecnie należy już do rzadkości), może mieć formę animacji lub też może być interaktywny. Baner również ma za zadanie zainteresować użytkownika na tyle, aby zdecydował się on na kliknięcie w niego, co automatycznie przekieruje go na stronę danej firmy, oferującej określone produkty lub usługi. Im więcej takich odsłon (najlepiej zakończonych zakupieniem danego artykułu lub usługi) tym dana reklama jest skuteczniejsza. Reklamodawca bardzo dużą uwagę przywiązuje nie tylko do rodzaju banera (mamy tu między innymi do wyboru banery główne, pop-undery, top layery, brandmarki, expand banery i wiele wiele innych), jego atrakcyjności, ale też od tego, gdzie zostanie on zamieszczony. Z tego powodu banery bardzo często znajdują się na różnych popularnych portalach i witrynach, na cieszących się dużą poczytnością blogach, portalach społecznościowych itp. Reklamodawcy robią to w sposób bardzo przemyślany. Zamieszczają swoje banery głównie na stronach, które najprawdopodobniej będą odwiedzali ich potencjalni klienci. 


Artykuły sponsorowane/Marketing szeptany


Kolejne formy reklamy to wszelkiego typu artykuły sponsorowane (pisane na zamówienie konkretnej firmy, w mniej lub bardziej jawny sposób, polecające dany sposób lub usługę) i linki sponsorowane, jak również wszystko to, co kryje się pod hasłem marketingu szeptanego. Mowa tu o różnego typu mniej jawnych formach reklamy, które wykorzystują właśnie wspomniane artykuły sponsorowane, stylizowane na amatorskie zdjęcia reklamowe czy filmy. Marketing szeptany jest pojęciem bardzo szerokim. Obejmuje nawet specjalnie przygotowywane powiedzenia i plotki, które raz puszczone w obieg w dalszej kolejności rozpowszechniane są przez samych użytkowników, którzy nieświadomi swej roli stają się w pewnym sensie nie tylko konsumentami, ale też narzędziami reklamy.

 

Reklama internetowa jest ukierunkowana na wszelkie formy, z których użytkownicy często korzystają. Z tego powodu pojawia się nie tylko na wspomnianych popularnych stronach internetowych czy portalach społecznościowych, ale także w środkach, z których użytkownicy na co dzień korzystają. Wykorzystuje więc między innymi pocztę elektroniczną. W tym ostatnim wypadku możemy mówić, przynajmniej po części, o popularnym spamie czyli różnego typu treściach reklamowych przesyłanych na skrzynkę elektroniczną. Tego typu reklama rzadko jest jednak nastawiona na konkretnego odbiorcę, a wysyłana jest praktycznie masowo.


Reklama internetowa jest w tej chwili praktycznie wszechobecna i działa na odbiorcę z wielu różnych stron w sposób mniej i bardziej oczywisty. Cel bowiem niezmiennie jest jeden – skłonienie odbiorcy do zakupu konkretnego produktu bądź skorzystania z danej usługi.

 

 


Autor artykułu

Artykuł został przygotowany przez firmę Pro-position specjalizującą się w search marketingu (kampaniach SEO oraz Google AdWords). W razie pytań zapraszamy do kontaktu poprzez formularz na stronie www.pro-position.pl.