Xbox One podbija serca graczy z Chin

403

Fakt ten jest jednak ważny z zupełnie innych powodów. Po pierwsze, był to pierwszy oficjalny debiut konsoli do gier pochodzącej spoza Państwa Środka na chińskim rynku od 14 lat. Równie istotne jest, że w ciągu pierwszych dwóch dni sprzedaży sklepy opuściło 100 tysięcy sztuk konsoli, co jest trzykrotnie lepszym wynikiem niż w Japonii!


Xbox One zadebiutował na chińskim rynku 29 września 2014 r. Dokładnie 14 lat trwała „posucha” na rynku Państwa Środka, jeśli chodzi o oficjalne premiery konsol do gier. Oczywiście, produkt, który trafił pod chińskie dachy różni się od tego, z którym do czynienia mają chociażby gracze z Polski. Specjalna edycja dla tego kraju nosi nazwę China Day One, sprzedawana jest wraz z sensorem Kinect i kilkoma grami. Jej koszt to 4,299 yuanów (429 funtów/700 dolarów), zaś bez dodatków 3,699 yuanów (369 funtów/602 dolary).


Jak wcześniej wspomnieliśmy, gracze z Chin muszą liczyć się z pewnymi ograniczeniami dotyczącymi konsoli Xbox One. Chodzi przede wszystkim o dostęp do gier. Władze kraju dopuściły 10 „wolnych od przemocy” tytułów, wśród których znaleźć można Forza Motorsport 5, Kinect Sports Rivals, Powerstar Golf, Zoo Tycoon, Max: The Curse of Brotherhood, Dance Central Spotlight, Neverwinter Online, Rayman Legends, Trials Fusion i Naughty Kitties. Jednak jak zapowiedział Microsoft – w przeciągu najbliższych miesięcy amatorzy wirtualnej rozrywki z Chin otrzymają kolejnych 70 gier.


Ograniczenia nie zniechęciły jednak mieszkańców Chin do zakupu konsoli Microsoftu. Pod większymi sklepami ze sprzętem ustawiały się kolejki graczy pragnących kupić Xboxa. Możliwość taką oferowało 4000 różnych sklepów w 37 miastach. Pierwsze dwa dni szału zakupowego przyniosły wynik 100 tysięcy sprzedanych konsol – prawie trzy razy więcej niż w Japonii, w której premiera przeszła bez większego echa.


W Polsce, mimo premiery która miała miejsce 5 września tego roku, nie znamy dokładnych wyników sprzedaży konsoli Xbox One. Konsola dostępna u nas od niedawna, kusi graczy zestawami składającymi się – poza konsolą – z gry Fifa 15 i Forza Motorsport 5, bezprzewodowego kontrolera, zestawu słuchawkowego z mikrofonem, dostępu do konta Xbox Live Gold, sensora Kinect czy naklejki Xbox. Według informacji prasowej wystosowanej przez polski oddział Microsoftu, "wyniki sprzedaży urządzeń Xbox One w trakcie pierwszego weekendu po wprowadzeniu konsoli do oficjalnej sprzedaży potwierdzają popularność marki Xbox w Polsce", choć dokładnych liczb nikt nie podał. Możemy natomiast wierzyć, że była wysoka gdyż "Konsola Xbox One została stworzona przez graczy i dla graczy." (źródło: http://www.grymel.pl/) co mówi samo za siebie.


Premiera konsoli Xbox One na chińskim rynku była sporym wydarzeniem dla graczy z tego państwa. Jest również przejawem choć częściowego zmniejszenia cenzury w Państwie Środka, która jednak ciągle ma miejsce. Pozostaje nam liczyć, że te małe kroczki, takie jak wprowadzenie na rynek po 14 latach konsoli spoza Chin, są początkiem zmian mających bezpośredni wpływ na jakość życia obywateli azjatyckiego kraju.