Filmy reklamowe i promocyjne – prawidłowa produkcja to realni klienci.

780

Pomysł na film i przemyślana strategia

To przede wszystkim. Każdy film reklamowy powstaje po coś, ponieważ tworzenie reklamy nie jest sztuką dla sztuki, jest raczej… sztuką dla pieniędzy. Skoro nasz film ma dla nas zarobić, trzeba sprawić żeby został obejrzany przez jak największa liczbę osób. Ten krok należy zaplanować zanim rozpocznie się samą produkcję.


Trzeba ustalić:

  • Po co robimy film?

  • Kto będzie jego odbiorcą?

  • Jaki efekt chcemy osiągnąć?


Mając ustalone cele musimy wybrać narzędzia, czyli format filmu, sposób narracji dopasowany do widzów, dynamikę, ilość informacji i to, które z nich najbardziej zainteresują naszą grupę docelową. Nie można kierować się zasadą „zrobię reklamę, wszyscy ją zobaczą, ktoś zapamięta, będę mieć masę nowych klientów” – Niestety, to tak nie działa. Trzeba skupić się na konkretnej grupie i stworzyć taki film, który właśnie tej grupie się spodoba. Zobacz przykłady filmów które uwiarygadniają firmę i przyciągają klientów – http://festekipa.pl/

Scenariusz, cena i plan działania

Jak już wiemy dla kogo robimy film, w jakim celu i w jaki sposób, czas na ustalenie ile chcemy w tę produkcję zainwestować, a następnie dopasować do naszych możliwości koncepcję filmu. Co znaczy dopasować do możliwości? Otóż, na całkowity koszt produkcji składa się wiele elementów, niektóre z nich podnoszą cenę naprawdę znacznie, można więc starać się szukać oszczędności. Ale uwaga! Nigdy kosztem jakości filmu. Lepiej zrezygnować ze skomplikowanej sceny, dodatkowej lokalizacji, większej ilości aktorów, ale nigdy z jakości nagrania, profesjonalizmu wykonania i zaawansowanej postprodukcji. Nie warto również oszczędzać na emisji i rozpowszechnianiu filmu w sieci, ponieważ to ograniczy jego zasięg, a nawet najlepsze dzieło filmowe bez odpowiedniej promocji pozostanie niezauważone.


Tworzenie filmu

Kiedy koncepcja filmu, czyli ogólny zarys je już gotowa, trzeba zająć się scenariuszem. To bardzo ważny element i nie należy go pomijać. Scenariusz porządkuje wszystko co do tej pory ustaliliśmy na temat formy filmu, poszczególnych scen, tekstu lektora itp. Po napisaniu scenariusza rozrysowuje się go na storyboardach. To ułatwi pracę filmowcom, a Tobie pomoże wizualizować sobie cały film. Mając te narzędzia można rozpoczynać realizację zdjęć. Zebrany materiał zostanie zmontowany i powstanie z niego nasz film reklamowy. Ale to nie wszystko. Zanim film trafi w nasze ręce przejdzie jeszcze etap post-produkcji – bardzo ważny, chociaż niekiedy niedoceniany. To tutaj reklama nabierze odpowiednich barw, zostanie pozbawiona szumów i usterek w dźwięku, wzbogacona o animacje i przygotowana w odpowiednim formacie do wyemitowania.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj

Autor: Ekipa filmowa Fest Ekipa