Autor: Urząd Miasta
Od środy (22.04.2020) w godzinach 10-13 czynna będzie kasa w Urzędzie Miasta. Będzie można na miejscu dokonać opłat.
Do budynku będą mogły jednocześnie wejść 3 osoby, zachowując bezpieczne odległości. Pozostałe kwestie można załatwiać tak jak do tej pory, czyli on-line, zostawiając dokumenty w skrzynce znajdującej się w przedsionku gmachu głównego i telefoniczne. W przypadkach wymagających obecności najpierw trzeba umówić wizytę, dzwoniąc do odpowiedniego wydziału.
Poniżej lista numerów do odpowiednich wydziałów:
Wydział Podatków i Opłat
Jeżeli wystąpi konieczność uzyskania zaświadczenia z ewidencji podatkowej Wydziału, prosimy o kontakt telefoniczny pod numer 44 726 23 09 lub 44 726 25 94 w celu umówienia terminu wizyty w Urzędzie i odbioru takiego dokumentu.
Pod ww. numerami można także uzyskać informację potrzebną do dokonania opłaty podatku od nieruchomości – kwoty podatku i numeru konta.
Pozostałe sprawy dot. zmiany decyzji w związku z umową kupna-sprzedaży nieruchomości, jak również wydawania decyzji uznaniowych, będą załatwiane w późniejszym terminie.
Pod numerem telefonu 44 726 55 78 będzie można uzyskać informację o wysokości opłaty za odpady komunalne, jak również numer konta do wpłaty.
Wszelkie zmiany mające wpływ na wysokość tej opłaty powodujące konieczność złożenia deklaracji, będą załatwiane w terminie późniejszym.
W sprawie ulg w podatkach i opłatach lokalnych: 44 726 25 94, 44 726 25 51
W sprawie ulg dot. wieczystego użytkowania i dzierżaw 44 724 23 11 wew. 644 lub 646
W sprawie dzierżaw i rezerwacji na Targowisku Miejskim 44 710 57 42
Wydział Inwestycji
Wniosek o wydanie zaświadczenia o rewitalizacji można przesyłać elektronicznie w formie skanu tak, żeby były czytelne dane imienne, adresowe i podpis wnioskodawcy. Zaświadczenie zostanie wydane w terminie nie krótszym niż 3 dni robocze. Wnioski będzie można odebrać osobiście po wcześniejszym ustaleniu terminu i godziny pod nr 44 7262525, 7262557 lub 609230901
Skan wniosku należy kierować na następujące adresy e-mail: anna.przybylkowicz@tomaszow-maz.pl, adam.kozielek@tomaszow-maz.pl
Ważne jest podanie nr działki i obrębu, w którym znajduje się nieruchomość, ponieważ nie zawsze działa geoportal. W przypadku braku takich danych konieczne jest podanie pełnego adresu, łącznie z numerem mieszkania, jeżeli nieruchomość dotyczy mieszkania w budynku wielorodzinnym.
Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia w wysokości 17 zł. Opłatę należy wnieść przed odbiorem zaświadczenia na konto Urzędu Miasta:
ING BANK ŚLĄSKI Nr 90 1050 1461 1000 0023 6464 4324
Wniosek o wydanie zaświadczenia o rewitalizacji można pobrać pod adresem http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/?id=189364
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Kontakt telefoniczny: 447242311 wew. 644,646,645, 689, 622,621,620
Lub: 44 72462644, 44 72462646, 44 72462689, 44 72462622, 44 72462621,44 72462620.
Tu załatwisz następujące sprawy :
– sprzedaż lokalu mieszkalnego,
– nadanie numeracji porządkowej,
-podział nieruchomości,
– sprzedaż nieruchomości w trybie bezprzetargowym,
– wydzierżawienie, najem , użyczenie nieruchomości,
– bonifikaty z tytułu przekształcenia nieruchomości.
Wnioski dotyczące spraw, o których mowa powyżej znajdują się na stronie internetowej: bip.tomaszow.miasta.pl
w zakładce:
Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntów (http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/?id=188603)
oraz w zakładce:
Nieruchomości (http://www.tomaszow-maz.pl/urzad-miasta/wydzialy/wnos)
Wnioski można składać przez profil zaufany e – PUAP, oraz bezpośrednio do wydziału na skrzynkę pocztową e-mail : WGN@tomaszow-maz.pl
Ponadto bardzo prosimy o podanie numeru telefonu. Pozwoli to na bezpośredni kontakt
w przypadku konieczności uzyskania dodatkowych informacji lub złożenia dodatkowych dokumentów.
Pytania prosimy kierować na skrzynkę pocztową e-mail: WGN@tomaszowa-maz.pl lub telefonicznie.
Wydział Ochrony Środowiska
We wszystkich sprawach z zakresu działania Wydziału zaleca się kontakt telefoniczny pod następującymi numerami telefonów:
– reklamacje związane z odbiorem odpadów – tel. 44 7262662 lub 605 444 158
– wycinka drzew i krzewów – tel. 44 7262652
– punkt konsultacyjny – Program rządowy „Czyste Powietrze” – tel. 44 7262662
– usuwanie wyrobów zawierających azbest – 44 7262642
– sterylizacja i kastracja psów i kotów właścicielskich – 44 7262652
– ochrona środowiska – tel. 4444 7262642
Wszelkie sprawy i zapytania można również kierować na adres e-mail: wos@tomaszow-maz.pl
Wydział Kultury i Sportu
Wszelkie sprawy prosimy zgłaszać pod numerem telefonu 798 781 134 lub adresem mailowym wks@tomaszow-maz.pl – będą one rozpatrywane indywidualnie.
Wydział Architektury
Wszelkie sprawy prosimy zgłaszać pod numery tel: 44 724 23 11 wew. 526 lub 460 lub war@tomaszow-maz.pl – będą one rozpatrywane indywidualnie
Wydział Spraw Społecznych i Promocji Zdrowia
Sprawy pilne załatwiane będą pod następującymi numerami telefonów
44 7262575
44 7262576
lub adresem e-mail wsp@tomaszow-maz.pl
Karta Tomaszowianina – składanie wniosków o wydane Karty Tomaszowianina tylko online po zalogowaniu się na stronie https://kartatomaszowianina.pl/. Odbiór karty kontakt indywidulany pracownika Wydziału. Uzyskanie informacji pod nr 44 7262575 lub 44 7262576 a także e-mail: kontakt@kartatomaszowianina.pl
Seniorzy – osoby starsze – niemające rodziny, schorowane – mogą też liczyć na wsparcie pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. Potrzeby można zgłaszać telefonicznie pod numerami: 44 723-34-89 (sekretariat), 44 723-73-53 lub 44 719-57-59, a także e-mail: sekretariat@mopstm.pl
Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zostaje
zawieszone przyjmowanie stron zgłaszających problemy osób
nadużywających alkoholu a także osób dotychczasowo zgłoszonych. W
sprawach bardzo pilnych prosimy o kontakt 608 694 426 lub mailowy na
adres: mkrpa@tomaszow-maz.pl.
Wydział Edukacji
W sprawach pilnych kontakt pod n-rami telefonów:
44 7262572
44 7262579
44 7262540
dyżurują codziennie pracownicy, którzy udzielać będą niezbędnych informacji.
Dyrektorzy jednostek oświatowych proszeni są o kontakt telefoniczny lub e-mailowy:
Szanowni Rodzice,
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół i przedszkoli dyrektorzy i nauczyciele samorządowych placówek oświatowych, będą wspierali uczniów w nauce oraz przekazywali materiały do samodzielnej pracy w domu. Szczególną opieką i wsparciem będą objęci uczniowie, którzy przygotowują się do tegorocznego egzaminu ósmoklasisty – udostępniane im będą niezbędne materiały. W tym celu placówki będą stosować następujące rozwiązania z wykorzystywaniem technologii informacyjnych:
- dziennik elektroniczny;
- strony internetowe szkół, przedszkoli (np. udostępnianie materiałów dydaktycznych, wskazówek i informacji dla rodziców),
- mailing do rodziców, a w przypadku uczniów starszych wysyłanie materiałów bezpośrednio do młodzieży poprzez dostępne komunikatory społeczne,
- dostępne platformy e-learningowe będące na wyposażeniu szkół,
- aplikacje edukacyjne,
- dostępne na platformie Ministerstwa Edukacji Narodowej epodreczniki.pl/ e-materiały do wykorzystania przez nauczycieli lub do samodzielnej nauki przez uczniów – bezpłatne i zgodne z aktualną podstawą programową oraz rekomendowane przez MEN programy do pracy zdalnej z uczniami.
Jednocześnie informujemy, że w samorządowych placówkach oświatowych dyrektorzy i nauczyciele już zap anowali i ustalili z uczniami i ich rodzicami zasady zdalnego realizowania zadań edukacyjnych i kształcenia uczniów w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół. Gorąco zachęcamy wszystkich Rodziców do podjęcia współpracy i wsparcia dzieci w nauce. Wszelkie informacje w tym zakresie udzielane są bezpośrednio w szkołach i przedszkolach.
Poniżej link, pod którym znajdą Państwo polecane platformy, strony i serwisy internetowe rekomendowane do pracy zdalnej w czasie zawieszenia zajęć w szkołach.
https://www.gov.pl/web/edukacja/nauka-zdalna
Od 16 marca br. dzięki uruchomieniu przez Ministerstwo Cyfryzacji nowej strony internetowej https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje,
nauczyciele, uczniowie i rodzice szkół podstawowych i ponadpodstawowych
mogą korzystać z tzw. „zdalnych lekcji”, które zawierają plany lekcji,
scenariusze zajęć, zadania do wykonania na każdy dzień i każdy etap
edukacyjny, z podziałem na przedmioty.
Wydział Organizacyjno-Prawny
Biuro Interwencji Obywatelskiej – zapytania w sprawach pilnych można kierować na adres: wop@tomaszow-maz.pl lub pod numer telefonu 44 726 25 70
przyjęcia klientów w sprawach skarg i wniosków, które odbywały się w każdy czwartek w godzinach od godz. 9.00 do 13.00 oraz w środę od godz. 15.30 do 16.00 zostają odwołane. W sprawach pilnych zapytania należy kierować na adres: sekretariat@tomaszow-maz.pl lub pod numer telefonu: 44 726 25 29.
Wydawanie zaświadczenia o zatrudnieniu
Wniosek o wydanie zaświadczenia o zatrudnieniu należy przesłać na adres kadry@tomaszow-maz.pl lub pocztą na adres Urzędu. Wzór wniosku dostępny na stronie http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/?id=90732
WYBORY
Zgłoszenia kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 10 maja 2020 roku przyjmowane są po wcześniejszym uzgodnieniu terminu telefonicznym pod numerem telefonu 502 078 952.
INFORMACJA DOTYCZĄCA FUNKCJONOWANIA PUNKTÓW NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ
W związku z zaleceniami Ministerstwa Sprawiedliwości w sprawie przeciwdziałania zagrożeniom związanym z COVID-19 oraz wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego na terenie kraju informujemy, iż tymczasowo zawiesza się udzielanie porad prawnych osobiście we wszystkich punktach nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie powiatu tomaszowskiego. Zawieszenie działalności punktów obowiązuje od dnia 16 marca 2020 roku do czasu obowiązywania stanu zagrożenia.
Udzielanie porad prawnych będzie możliwe wyłącznie za pomocą środków porozumiewania się na odległość tj. za pośrednictwem adresu e-mail lub telefonicznie.
W celu ustalenia terminu udzielenia nieodpłatnej pomocy prawnej prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 797 876 260 lub na adres e-mail: pomocprawna@powiat-tomaszowski.pl.
Dodatkowe informacje znajdują się na stronie www.darmowapomocprawna.ms.gov.pl
Wydział Ewidencji Ludności i Działalności Gospodarczej
Sprawy z zakresu działania Wydziału dotyczące dowodów osobistych, meldunków oraz działalności gospodarczej można załatwiać za pomocą platformy ePUAP.
Wnioski można wysłać i podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.
Wiele banków umożliwia potwierdzenie profilu zaufanego za pośrednictwem bankowości elektronicznej.
Dowody osobiste
Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego lub zaświadczenia – drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP. Wniosek musi być podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
Wydawanie dowodów osobistych możliwe po uprzednim telefonicznym umówieniu terminu –
tel. 44 7262509 , 44 7262516 .
Meldunki
Złożenie wniosku o zameldowanie, wymeldowanie, wydanie zaświadczenia możliwe drogą elektroniczną za pomocą platformy ePUAP. Wnioski muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
Pilne sprawy dotyczące:
- zameldowania na pobyt stały i czasowy,
- wymeldowania z pobytu stałego i czasowego,
- wydania zaświadczenia z rejestru mieszkańców,
- nadania nr PESEL
będą załatwiane wyłącznie po uprzednim telefonicznym umówieniu. Numery telefonów:
44 7262509, 44 7262516.
Dodatkowo informujemy, że wszystkie rozprawy administracyjne, przesłuchania świadków, stron oraz oględziny wyznaczone w postępowaniach meldunkowych są odwołane do dnia 27 marca 2020 r. W przypadku pytań prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem telefonu: 44 7262509, 44 7262516.
Działalność gospodarcza
Wszystkie wnioski dot. działalności gospodarczej (założenie, wznowienie, zawieszenie, zgłoszenie zmian, zaprzestanie) można składać za pomocą platformy ePUAP ,
Pilne sprawy z zakresu działalności gospodarczej i licencji taxi będą załatwiane wyłącznie po uprzednim telefonicznym umówieniu . Numery telefonów: 44 7262509, 44 7262516.
W innych sprawach załatwianych przez Wydział, prosimy o kontakt telefoniczny 44 7262509 lub 44 7262516 oraz na adres wldg@tomaszow-maz.pl
Wydział Finansowo-Księgowy
Czasowo zostaje zawieszona bezpośrednia obsługa podatników. W przypadku spraw niecierpiących zwłoki prosimy o kontakt mailowy wfk@tomaszow-maz.pl lub telefoniczny 44 7262584 lub 44 7262541 w celu załatwienia sprawy.
Płatności mogą być dokonywane przelewem bankowym lub w Oddziale Banku ING Bank Śląski w Tomaszowie Maz. ul. P.O.W. 3 na konta indywidualne podatników lub wskazane poniżej rachunki bankowe:
– odpady komunalne – 06 1050 1461 1000 0090 8071 7383
– podatki i opłaty lokalne – 90 1050 1461 1000 0023 6464 4324
Urząd Stanu Cywilnego
Urząd Stanu Cywilnego bezpośrednio obsługuje klientów wyłącznie w sprawach REJESTRACJI ZGONÓW.
REJESTRACJA NOWORODKÓW odbywa się wyłącznie drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP
W pozostałych sprawach do odwołania pracownicy USC są do Państwa dyspozycji pod podanymi poniżej numerami telefonów.
REJESTRACJA ZGONÓW
Małgorzata Grabowska – inspektor tel. 44 724 22 79 w. 24
REJESTRACJA URODZEŃ
Jolanta Tataradzińska – inspektor tel. 44 724 22 79 w. 22
WYDAWANIE ODPISÓW AKTÓW STANU CYWILNEGO
Mariola Podkulińska – podinspektor tel. 44 724 22 79 w. 23
REJESTRACJA MAŁŻEŃSTW
Piotr Bernacki – z-ca kierownika USC tel. 44 724 22 79 w. 26
e-mail: usc@tomaszow-maz.pl
POZOSTAŁE SPRAWY Z ZAKRESU USC I OBRÓT ZAGRANICZNY
Monika Ronek – kierownik USC tel. 44 724 22 79 w. 21
e-mail: usc@tomaszow-maz.pl
Zaplanowane śluby cywilne odbędą się w ustalonym terminie, jednak z uwagi na zagrożenie epidemiologiczne informujemy, iż do pałacu ślubów mogą wejść TYLKO Państwo Młodzi i Świadkowie. W przeciwnym razie możliwa jest, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z kierownikiem USC, zmiana terminu ślubu.
Biuro Rady Miejskiej
Uprzejmie informuję, iż od dnia 16 marca 2020 roku nie będą pełnione w Biurze Rady Miejskiej dyżury przez członków Rady Miejskiej Tomaszowa Mazowieckiego do czasu odwołania.
Pomoc w załatwieniu spraw oraz wszelkich informacji dotyczących działalności Rady Miejskiej udziela p. Krzysztof Kuchta, przewodniczący Rady Miejskiej pod numerem telefonu: 798 781 412 lub e-mailowo: krzysztof.kuchta@tomaszow-maz.pl oraz Bogusława Smejda, kierownik Biura Rady Miejskiej: brm@tomaszow-maz.pl.
Ponadto kontakt z poszczególnymi radnymi można uzyskać wysyłając informację drogą mailową: brm@tomaszow-maz.pl lub bezpośrednio przez stronę http://rada.tomaszow-maz.pl/sklad-rady
w zakładce Radni można konsultować się drogą e-mailową z radnymi Rady Miejskiej.
Kontakt dla mediów: 44 723 23 11 wew. 511, 519 lub e-mail rzecznik@tomaszow-maz.pl
Miejska Biblioteka Publiczna
Wszystkie placówki Miejskiej Biblioteki Publicznej w Tomaszowie
Mazowieckim od 12 marca do 25 marca włącznie będą zamknięte dla
czytelników.
Za przetrzymane w ww. okresie materiały biblioteczne, opłaty nie będą pobierane.
W tym czasie nie odbędą się planowane wydarzenia kulturalne.
Zdalny kontakt z klientami Miejskiej Biblioteki Publicznej:
dyrektor@mbptomaszow.pl, tel.: 44 725-03-38, 691-346-789
wypozyczalnia@mbptomaszow.pl, tel. 44 724-67-39
Miejskie Centrum Kultury
Miejskie Centrum Kultury
Plac Kościuszki 18
tel. 44 712-23-69
Informacji udzielają tylko pracownicy siedziby głównej MCK również w sprawach dot. Skansenu Rzeki Pilicy, PTT Groty Nagórzyckie. Zamknięta jest też Informacja Turystyczna, potencjalni zainteresowani proszeni są o kontakt telefoniczny z MCK.
Muzeum im. Antoniego hr. Ostrowskiego
Muzeum jest nieczynne do odwołania.
Możliwy kontakt: info@muzeumtomaszow.pl, dyrektor@muzeumtomaszow.pl
tel. 44 724-48-48 w godzinach 8.00-15.00 od poniedziałku do piątku
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta
Od poniedziałku 16 marca do odwołania Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w Tomaszowie Mazowieckim, w związku z ogłoszeniem przez Prezesa Rady Ministrów stanu zagrożenia epidemiologicznego, będzie pozostawał zamknięty dla osób z zewnątrz. Kontakt telefoniczny pod numerem 44 710-57-42 i elektroniczny, faks 44 710-67-09
e-mail: zdium@tomaszow-maz.pl od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30.
Formularze wszystkich wniosków do pobrania na stronie http://zdum-tomaszowmaz.bip.eur.pl
W sprawie dzierżaw i rezerwacji na Targowisku Miejskim 44 710 57 42
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
MOPS będzie funkcjonował w trybie online. Wszystkie wnioski dotyczące przyznania świadczeń realizowanych przez Ośrodek prosimy składać drogą elektroniczną na adres wskazany poniżej. Osobisty kontakt z pracownikiem możliwy będzie tylko i wyłącznie telefonicznie pod numerami zamieszczonymi poniżej.
Informujemy, iż wszystkie planowane wypłaty świadczeń będą realizowane terminowo, zgodnie z dotychczasowym harmonogramem, bez opóźnień, a wszelkie wnioski rozpatrywane będą zgodnie z ustawowymi terminami.
Usługi opiekuńcze dla osób starszych, wymagających pomocy osoby drugiej, realizowane są bez przerw, w trybie ciągłym i bez względu na zaistniałą sytuację.
Za utrudnienia i ograniczenia bardzo przepraszamy, ale są one podyktowane wyjątkową sytuacją. Liczymy na Państwa zrozumienie.
Wpłaty prosimy kierować na numer konta Ośrodka:
ING: 22 1050 1461 1000 0023 6464 5354
ADRES E-MAIL: sekretariat@mopstm.pl
NUMERY TELEFONÓW:
Sekretariat – 44 723-34-89
Pomoc Społeczna/Świadczenia Rodzinne – 44 719- 57- 59
– 44 723-73-53
Numer pokoju | DZIAŁY MERYTORYCZNE: | Numer wewnętrzny |
Dział Pomocy Społecznej | ||
15 | Pracownicy Merytoryczni Działu Pomocy Społecznej | 34 |
23 | Zespól ds. Przeciwdziałania Przemocy W Rodzinie | 29 |
24 | Zespół ds. osób Bezrobotnych, Uzależnionych I Bezdomnych | 31 |
14 | Zespół ds. Osób z Długotrwałą Chorobą I Wymagających Opieki | 41 |
27 | Zespół ds. Rodzin Wielodzietnych I Niewydolnych Wychowawczo | 35 |
26 | Zespól ds. Osób Niepełnosprawnych | 33 |
11 | Sekcja Dodatków Mieszkaniowych i Stypendiów Szkolnych | 36 |
9 | Sekcja Świadczeń Pomocy Społecznej (zasiłki stałe,celowe) | 25 |
8 | Sekcja Świadczeń Pomocy Społecznej (DPS, Obiady uczniów) | 26 |
29 | Psycholodzy | 42 |
4 | Projekt Integracja II | 27 |
25 | Asystenci Rodziny | 32 |
Dział Świadczeń Rodzinnych, Funduszu Alimentacyjnego, Świadczenia Wychowawczego | ||
5 | Świadczenia Rodzinne | 30 |
6 | Świadczenia Rodzinne | 22 |
35 | Informacja/Przyjęcia wniosków Działu Świadczeń Rodzinnych, Świadczenia wychowawczego | 48 |
32 | Sekcja Funduszu Alimentacyjnego | 23 |
34 | Świadczenie Wychowawcze | 55 |
Dział Obsługi | ||
13 | Dział Obsługi (wydawanie korespondencji) | 49 |
31 | Gońcy | 51 |
Centrum Usług Wspólnych
Numer ogólny: 44 741-41-52
Dział Obsługi Uprawnionych do Scentralizowanego Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych – 44 741-51-54
Dział Kadrowo-Organizacyjny – 44 741-51-59
Dział Finansowo-Księgowy – 44 741-51-56, 44 741-51-57, 44 74- 51-58
Adres e-mail: cuw@tomaszow-maz.pl