Autor: Starostwo Powiatowe
Państwowa Szkoła Muzyczna im. prof. Tadeusza Wrońskiego w Tomaszowie Mazowieckim
ogłasza nabór do klasy pierwszej Szkoły Muzycznej I stopnia
Szkoła Muzyczna I stopnia – to szkoła wchodząca w skład Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia.
Organem prowadzącym szkołę jest Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
ZGŁOSZENIA PRZYJMOWANE SĄ :
do Szkoły Muzycznej I stopnia – do 25 maja 2021 roku,
do Szkoły Muzycznej II stopnia – do 1 czerwca 2021 roku,
drogą elektroniczną na adres psm-sekretariat@wp.pl lub pocztą
można także złożyć osobiście w sekretariacie szkoły
Więcej informacji pod nr telefonu +48 504 85 11 89
Dokładne informacje i kwestionariusze do pobrania można znaleźć na stronie Państwowej Szkoły Muzycznej:
WRAZ Z FORMULARZEM ZGŁOSZENIOWYM NALEŻY PRZEDŁOŻYĆ ZAŚWIADCZENIE LEKARSKIE O BRAKU PRZECIWSKAZAŃ ZDROWOTNYCH DO PODJĘCIA KSZTAŁCENIA W DANEJ SPECJALNOŚCI
W PSM II stopnia uczniowie mogą ubiegać sie o przyjęcie do klas: fortepianu, skrzypiec, altówki, wiolonczeli, gitary, akordeonu, fletu, gitary i klarnetu.
Naukę w PSM I stopnia podejmują uczniowie w dwóch grupach wiekowych:
w cyklu sześcioletnim – po ukończeniu 7 roku życia (lub 6 lat w przypadku, o którym mowa w art. 36 ust. 1 i 2 ustawy Prawo oświatowe), oraz nie więcej niż 10 lat
ucząc się gry na fortepianie, skrzypcach, altówce, wiolonczeli, gitarze, akordeonie, flecie, klarnecie.
Lekcja przedmiotu głównego – instrumentu trwa 30 minut 2 razy w tygodniu. Inne zajęcia to: rytmika i kształcenie słuchu – 3 godz. lekcyjne.
w cyklu czteroletnim – po ukończeniu 8 roku życia, nie więcej niż 16 lat
ucząc się gry na altówce, wiolonczeli, gitarze, akordeonie, flecie, klarnecie.
Lekcja przedmiotu głównego – instrumentu trwa 45 minut 2 razy w tygodniu. Inne zajęcia w pierwszej klasie to kształcenie słuchu – 2 godz. lekcyjne.
O formie przeprowadzenia badania predyspozycji i uzdolnień muzycznych poinformujemy, gdy otrzymamy odpowiednie zalecenia.
BADANIE PREDYSPOZYCJI I UZDOLNIEŃ MUZYCZNYCH
W PAŃSTWOWEJ SZKOLE MUZYCZNEJ I ST.
- PREZENTACJA PIOSENKI:
- Pamięć melodii i rytmu.
- Pamięć tekstu.
- Intonacja
Elementy te są oceniane na podstawie zaśpiewanej dowolnej znanej dziecku piosenki.
- SŁUCH:
- Powtarzanie głosem dźwięku zagranego na fortepianie lub zaśpiewanego.
- Powtarzanie motywów melodyczno-rytmicznych – po uprzednim zagraniu na fortepianie lub zaśpiewaniu.
- Porównywanie melodii (taka sama, inna).
- Rozpoznanie ilości dźwięków (1, 2, dużo) zagranych jednocześnie
- Porównywanie akordów (taki sam, inny).
- POCZUCIE RYTMU:
- Powtarzanie rytmów – po uprzednim wyklaskaniu lub wystukaniu.