Polecamy: WAWA – Brodka

242

Album „WAWA” to projekt, uświetniający 80. rocznicę Powstania Warszawskiego. W tym roku Muzeum Powstania Warszawskiego zaprosiło do współpracy wyjątkową postać polskiej sceny muzycznej – Brodkę. Wokalistkę, autorkę tekstów, kompozytorkę, reżyserkę, laureatkę Fryderyków. Artystka objęła rolę kuratorki oraz dyrektorki artystycznej.

To projekt o Warszawie – mieście dla mnie szalenie ważnym. Przedstawiam historię z perspektywy jednostki w dużej aglomeracji, ale interesuje mnie również energia krążąca między artystami, którzy się nią inspirowali. Warszawa kojarzy mi się z żywą tkanką, tętniącą życiem, jazzem. Pomyślałam, że płyta będzie w dużej mierze instrumentalno-jazzowa. Bo jazz to ruch, ciągła zmiana.

Praca nad “WAWĄ” dała mi możliwość opowiedzenia o Powstaniu w nieoczywisty sposób, od strony humanistycznej. Na muzykę i towarzyszące jej dźwięki przenosimy emocje zrywu, romantyzmu, okrucieństwa wojny, niepewności, melancholii, żałoby. Dlatego też na tej płycie mówię o tym wydarzeniu poprzez analizę różnych emocji. Poprzez dźwięki opowiadam o naszym człowieczeństwie, przez co przeszliśmy. – opowiada Brodka.

“WAWA” zawiera 10 utworów – nowych, oryginalnych kompozycji oraz coverów, czyli interpretacji utworów, które w niepowtarzalny dla artystki sposób opowiadają o Warszawie. Wśród gości, zaproszonych przez Brodkę do wspólnego hołdu dla miasta znaleźli się: Marcin Masecki, Sam Gendel, EABS, Hades, 2K88, Błoto, WaluśKraksaKryzys, The Brutals i Księżyc.

Pracując nad płytą – najważniejszy jest dla mnie dialog. Samo zmierzenie się z różną wrażliwością gości czy różnym myśleniem o tym mieście, jest dla mnie bardzo ważne i właśnie to zapamiętam z tej pracy. Poprzez kontrast w doborze artystów opowiadam emocjonalną historię, tak jak ja odbieram Warszawę – z całym jej brudem, misz-maszem architektonicznym i brakiem oczywistego piękna. – dodaje Brodka.

„WAWA” Brodki to kolejny projekt Muzeum Powstania Warszawskiego, które wydało tak znakomite albumy, jak „Powstanie Warszawskie” Lao Che, „Historie” Smolika we współpracy z Natalią Grosiak i Miuoshem czy „Placówka ’44” w wykonaniu zespołu Voo Voo oraz ich gości.

Wydawca: