„Samochodówka” odwiedziła Wyspy Liparyjskie

Autor: ZSP nr 3 im. Jana Pawła II

1 października wybraliśmy się na całodzienną wycieczkę na Wyspy Liparyjskie (Eolskie). Wyspy te to pozostałości stożków i kraterów wulkanicznych. Dwie z nich – Vulcano i Stromboli są wciąż czynnymi wulkanami.    Nasza wycieczka rozpoczęła się w Tropei, gdzie wsiedliśmy na prom, którym przedostawaliśmy się z wyspy na wyspę. W planie mieliśmy odwiedzenie 3 wysp: Vulcano, Lipari i Stromboli.  Po dopłynięciu do każdej z nich na zwiedzanie dostaliśmy około 2 godzin.   Vulcano przywitało nas wyraźnym zapachem siarki i delikatnym dymem unoszącym się nad wyspą. Spacerowaliśmy po czarnych plażach z wulkanicznym piaskiem. Widoki były iście księżycowe.   Lipari to najciekawsza wyspa pod względem zabytków, urokliwych uliczek pełnych sklepów  i restauracji. Panorama na port jest wręcz bajkowa.   Stromboli to połączenie czarnych wulkanicznych plaż i pięknej zielonej roślinności. Małe miasteczko z wąskimi uliczkami wypełnione jest pieszymi turystami i często przejeżdżającymi trójkołowymi Piaggio Apo, które stanowią jedyny transport na wyspie.   Wycieczka była długa, dla wielu trochę męcząca, jednak widoki archipelagu charakteryzujące się dziką przyrodą i turkusowym morzem wynagrodziły nam trudy dnia.