Praktyki zagraniczne architektury krajobrazu

35

Autor: ZSP nr 8

Od 30 września 2024r grupa uczniów z kierunku Architektura Krajobrazu bierze udział w zagranicznym wyjeździe na praktyki zawodowe, realizowane w ramach projektu „Przekraczamy granice. Staże zawodowe w Portugalii 2!” realizowanego przez Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 8 w Tomaszowie Mazowieckim. Szkoła otrzymała środki z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Społeczne dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027, projektu Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”. Celem wyjazdu jest zdobycie praktycznych umiejętności oraz doświadczenia zawodowego w zakresie pielęgnacji i zakładania ogrodów, co stanowi kluczowy element programu kształcenia na tym kierunku.

Uczniowie odbywają swoje praktyki w renomowanych firmach ogrodniczych w Faro, specjalizujących się w projektowaniu, zakładaniu oraz pielęgnacji terenów zielonych. Podczas trwania praktyk mieli okazję pracować przy różnorodnych projektach związanych z architekturą krajobrazu, obejmujących między innymi: zakładania ogrodów. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w procesie tworzenia nowych ogrodów od podstaw, począwszy od przygotowania terenu, poprzez sadzenie roślin. Zajmowali się regularną pielęgnacją już istniejących ogrodów, w tym przycinaniem roślin, koszeniem trawników, nawożeniem oraz dbaniem o estetykę przestrzeni.

Wyjazd ten pozwala uczniom nie tylko na rozwinięcie swoich umiejętności praktycznych, ale także na poznanie nowoczesnych technologii i innowacyjnych rozwiązań stosowanych w architekturze krajobrazu w Portugalii. Ponadto, praca w międzynarodowym środowisku pozwala im na doskonalenie umiejętności językowych oraz nawiązywanie kontaktów zawodowych, które mogą okazać się cenne w ich przyszłej karierze.

Dzięki programowi FERS  uczniowie mają możliwość poszerzenia swojej wiedzy o rozwiązania stosowane w innych krajach oraz zdobycia cennego doświadczenia zawodowego, co z pewnością wpłynie na ich dalszy rozwój w dziedzinie architektury krajobrazu.