W tym roku Ceramika Paradyż zaprezentowała się na Cersaie już po raz 15! Stało się już tradycją, że firma na targach w Bolonii przedstawia swoje nowości produktowe i premiery na nadchodzący sezon. Nie oznacza to, że wszystkie one wejdą do oferty handlowej – targi Cersaie są bowiem platformą oceniającą i weryfikującą przygotowane propozycje. Tegoroczne targi zaskoczyły nas przede wszystkim ilością prezentowanych wzorów takich jak metal, drewno, beton czy kamień w wielkoformatowych wymiarach płytek. Od kilku lat obserwujemy interpretacje znanych nam już struktur i wzorów w nowej odsłonie – innego formatu lub modyfikacji kolekcji. Główny trend jaki podyktował tą zmianę to personalizacja – chcemy budować wnętrza z produktów które do nas pasują – podkreśla Anna Zalas, kierownik Działu Kreacji i Ekspozycji w Ceramice Paradyż.
W tym roku właściwie każdy producent prezentował kolekcje płytek inspirowanych betonem, cementem we wszystkich odcieniach szarości, często z delikatną, subtelną strukturą. Modne jest odwzorowanie gładzi tynkowych, płyt betonowych, chodnikowych czy cementu z widocznym śladem po szalunku. W pierwszoplanowej prezentacji Ceramiki Paradyż nie zabrakło produktów inspirowanych surowym betonem i cementem, np. Scratch, Trakt oraz kolekcja Intero w nowej odsłonie. Powracają „kamienie” w klasycznych wydaniach, również tradycyjne białe marmury z różnorodną grafiką żyłek. Dominuje w nich naturalny, delikatny rysunek, najczęściej w powierzchniach polerowanych. Odpowiedzią firmy w tym trendzie były „kamienne” kolekcje: Alkazar, Adana, Calla czy kolorystycznie zróżnicowane Teakstone i Flash.
Mocno zauważalne były także inspiracje drewnem, we wszystkich naturalnych odcieniach. Pojawiają się deski z tzw. odzysku, z lekkimi przetarciami, z nalotem, postarzane. Widać sympatię do polerowanego drewna, które nadaje wnętrzu sznyt luksusu i nawiązuje do mocnego trendu retro lat 70. w aranżacji wnętrz. Produkty te w standardzie już są wielotwarzowe, zróżnicowane tonalnie i graficznie. Każda deska jest inna i niepowtarzalna, dokładnie tak jak w naturze. Ceramika Paradyż w nawiązaniu do tego trendu zaprezentowała premierową kolekcję Herrera w dwóch odcieniach bianco i nero – z charakterystyczną strukturą oraz naturalnymi przetarciami, a także dostępne już w sklepach Trophy (21,5×98,5; 20×60; i 15×60 cm ) i Almonte (w 4 formatach, największy 29,8×119,8 cm).
Ceramika Paradyż po raz kolejny pochwaliła się również wielkoformatowymi obrazami przedrukowanymi cyfrowo na szkle, które wpisują się w trend personalizacji produktów i coraz bardziej poszukiwanych realizacji na indywidualne zamówienia. Wszystkie zapowiedzi na 2016 rok to krok w kierunku personalizacji wnętrz i eskalowania możliwości aranżacyjnych, których coraz częściej oczekują nie tylko projektanci i architekci wnętrz, ale przede wszystkim klienci.