Zakład Ubezpieczeń Społecznych doradza zachowanie ostrożności w korzystaniu z takich form pomocy związanych z pisaniem wniosków o dofinansowanie inwestycji w bezpieczeństwo w pracy. Eksperci CIOP-PIB oceniający wnioski zobowiązani są do zachowania bezstronności i nie mogą uczestniczyć w tego typu komercyjnych szkoleniach.
Ze względu na charakter dofinansowania, dotyczący konkretnych stanowisk pracy, przygotowanie wniosku wymaga dokładnego sprawdzenia warunków pracy na miejscu u wnioskodawcy, co jest niemożliwe do zrealizowania podczas szkoleń szeregu uczestników działających w różnych branżach.
Bezpłatną pomoc i konsultacje w zakresie „Programu dofinansowania”, w tym wyjaśnienia dotyczące dokumentów, które należy złożyć, oferują specjaliści z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
– Osoby, które mają jakiekolwiek problemy z wypełnieniem wniosku o dofinansowanie lub mają co do tego wniosku jakiekolwiek pytania, zawsze mogą zwrócić się do specjalistów z ZUS z prośbą o ich wyjaśnienie. Zakład nie odrzuca dokumentów z powodu znajdujących się w nim błędów. Wszystkie nieścisłości wyjaśniamy kontaktując się z klientem, tak by całość wniosku była poprawna – wyjaśnia Małgorzata Nietopiel, dyrektor Departamentu Prewencji i Rehabilitacji ZUS.
Program dofinansowania inwestycji poprawiających bezpieczeństwo w pracy skierowany jest do wszystkich przedsiębiorców – płatników składek, ze szczególnym uwzględnieniem mikro, małych i średnich firm. Możliwe dofinansowanie to od 20 do 90 proc. całości przedsięwzięcia. W ramach programu można uzyskać do 500 tys. zł. Wszelkie informacje na temat programu wraz z formularzem wniosku można znaleźć na stronie www.zus.pl. w zakładce „Polecane”.
Rzecznik Prasowy ZUS