Centrum rozrywkowo-handlowe Focus Mall to jedna z największych inwestycji w regionie. Liczby mówią same za siebie. Codziennie na placu budowy pracowało ok.1000 osób. Całkowita powierzchnia obiektu to 74 096 m2, a jego kubatura, czyli „objętość” – około 417 150 m3. Na dwóch poziomach nowego kompleksu zagości 110 punktów handlowych i usługowych, w tym nowoczesne kino Helios, Media Markt czy eleganckie delikatesy SAVIA. Czteropoziomowy parking pomieści 749 samochodów. Piotrkowski Focus Mall wyłania się stopniowo z kłębów kurzu i pyłu, aby zająć centralne miejsce na handlowo-rozrwykowej mapie miasta. Patrząc na nowoczesny i stylowy obiekt, trudno uwierzyć, że do niedawna był on największym w mieście placem budowy.
Podczas budowy galerii wywieziono około 109 000 ton ziemi z wykopów. Ilość wykorzystanego betonu wyniosła blisko 50 000 m3, a do budowy ścian i działowych oraz podwieszanych sufitów użyto 98 000 m2 płyt gipsowo-kartonowych. Ilość wszystkich kabli i przewodów instalacji elektrycznych również jest imponująca – utworzyłaby odcinek o łącznej długości aż 412 km. Aby Focus Mall nabrał kolorów, do pomalowania elewacji i ścian potrzebnych było 7 500 litrów farby.
Obecnie w Focus Mall trwają prace wykończeniowe przed wielkim otwarciem. Inwestor trzyma wszystkich w napięciu, bowiem od miesiąca nikt spoza ekipy budowlanej nie ma wstępu na teren budowy. Na mieszkańców Piotrkowa Trybunalskiego czeka zatem wielka niespodzianka – dodaje Wojciech Piechut, Dyrektor Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim.
***
Parkridge Holdings należy do czołowych firm deweloperskich w Wielkiej Brytanii. Specjalizuje się
w przejmowaniu starych, zaniedbanych kompleksów i przekształcaniu ich w nowoczesne obiekty rozrywkowe, galerie handlowe czy apartamentowce. Najbardziej znane inwestycje grupy, to Marina w Brighton i Cinema Millenium w Londynie.
do 400 000. Pierwszy Focus Mall w Polsce został otwarty 5 września 2007 roku w Rybniku. Kolejne inwestycje zlokalizowane są w: Bydgoszczy, Zielonej Górze; następne planowane są w Pile, Starogardzie Gdańskim, Gliwicach i Jeleniej Górze.
Parkridge Retail Poland wprowadza tez inna markę – parki handlowe o nazwie Focus Park, inwestycje
te usytuowane są w miastach liczących powyżej 50 000 mieszkańców. Pierwsza galeria tego typu powstała
w Świdnicy.
Łączna wartość wszystkich inwestycji Parkridge przewidzianych w Polsce w najbliższych latach wyniesie
ok. 4 mld PLN.