LOTOS – Mistrzowie w pasach

1272

Rozpoczęła się 4. edycja kampanii społecznej „LOTOS – Mistrzowie w pasach”. Działania będą prowadzone podczas wakacji na stacjach paliw LOTOS w całej Polsce. Na tzw. pit stopach eksperci bezpieczeństwa ruchu drogowego przeprowadzą instruktaże prawidłowego zapinania pasów bezpieczeństwa w samochodzie oraz poprawnego montowania fotelików dla dzieci. Pierwszym przystankiem była stacja przy ul. Cienistej 14 C w Gdańsku.

Pit stop w Gdańsku rozpoczął kampanię społeczną z „modą na prawidłowe zapinanie pasów”. Do wzięcia udziału w instruktażach i spotkaniu z ekspertami z Krajowego Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (KC BRD).

– CSR jest dla nas nie tylko odpowiedzialnością biznesu za wpływ na społeczeństwo, ale to też działanie zintegrowane z funkcjonowaniem wewnątrz organizacji i praktykujemy je także w relacjach z naszymi pracownikami – tłumaczy Witold Pasek, dyrektor ds. marketingu Grupy LOTOS. – Pierwszy pit stop zorganizowaliśmy w Gdańsku, bowiem MODĘ NA PRAWIDŁOWE ZAPINANIE PASÓW zaczynamy od siebie.

Podczas pit stopów stacje paliw zamieniają się w plac piknikowy. W charakterystycznie zaaranżowanym namiocie uczestnicy spotkania mogą skorzystać z indywidualnych porad i warsztatów zapinania pasów i montażu fotelików dla dzieci. Eksperci sprawdzają też, czy pasy i zagłówki w samochodzie są poprawnie umocowane. Prowadzą także indywidualne  instruktaże z uczestnikami podróży już w ich aucie. A wszystko w swobodnej atmosferze, jak na wakacje przystało. Nie brakuje zabaw dla dzieci i konkursów z nagrodami.

Uczestnicy po instruktażu są wyposażani w pakiet materiałów edukacyjnych, by w razie czego móc przypomnieć sobie wiedzę, ale co ważniejsze, przekazywać ją dalej. Każdy uczestnik poprawnie zapinający pasy, który zechce zostać Ambasadorem kampanii, otrzyma specjalne odznaczenie („Mistrza w pasach” lub „Mistrza w foteliku”) i zostanie zapisany do specjalnej Księgi kampanii „LOTOS – Mistrzowie w pasach”. – W ten sposób MODA NA PRAWIDŁOWE ZAPINANIE PASÓWma szanse się upowszechnić, a przecież nie o modę chodzi, lecz o życie i zdrowie ludzi – podkreśla Jacek Zalewski, prezes Krajowego Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Ambasadorem kampanii, podobnie jak we wcześniejszych edycjach, jest Kajetan Kajetanowicz, od lat zaangażowany w działania na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym. W czwartym roku kampanii pit stopy zintensyfikowano w okresie wakacji, by podróżujący urlopowicze, a zwłaszcza dzieci, bezpiecznie pojechali i bezpiecznie wrócili, co podkreślamy cytując życzenia Kajto: „Życzę Wam radości z jazdy i tylu powrotów, ilu wyjazdów”.

Poniżej mapa wszystkich pit stopów zaplanowanych na ten rok.

Autor: www.lotos.pl