Zakupy online – jak zwrócić towar?

1392

Zakupy w sklepach online cieszą się coraz większą popularnością, bo bez wychodzenia z domu i tracenia cennego czasu można kupić niemalże każdy produkt. Niestety często zdjęcia nie oddają rzeczywistego wyglądu i zakupiona rzecz okazuje się niesatysfakcjonująca. Nie jest to jednak problem, gdyż kupujący ma prawo zwrócić zakup bez tłumaczenia się dlaczego.

Prawa kupującego – co warto wiedzieć?

Jeśli po otrzymaniu zakupionego towaru nie spełnia on wymagań bez problemu, można zwrócić go do sklepu, bez konieczności podawania przyczyny. Należy jednak pamiętać, iż na takie działania jest określony czas. Zwrot musi być zrealizowany w ciągu czternastu dni, licząc od daty odebrania paczki. W innym przypadku zwrot będzie niemożliwy.

Jak zwrócić towar?

Zakupy online są łatwe i przyjemne, a zamówiony przedmiot trafia pod same drzwi. Ze zwrotem niestety nie będzie tak łatwo. Nie mając czasu na bieganie na pocztę, warto skorzystać z serwisu, w którym bez trudu uda się w kilka minut załatwić wszystkie formalności. Wypełnić formularz, bo to jest podstawa, by móc oddać towar i zamówić kuriera, który odbierze przesyłkę. Nie wiedząc jak zabrać się za tą kwestię, warto skorzystać z pomocy zwracam.pl, gdzie każda osoba niezadowolona z zakupów szybko i bez problemu załatwi wszystkie formalności.

Jakie koszty wiążą się ze zwrotem towaru?

Korzystanie z serwisu, który ułatwi odstąpienie umowy zawartej na odległość, nie jest płatne, jednak trzeba liczyć się z opłatą za odesłanie towaru. Dokonując zakupu w sklepie online, trzeba zapłacić za przesyłkę, lecz w sytuacji, gdy towar zostanie odesłany, to na kupującym spoczywa obowiązek zapłacenia ponownie za kuriera. By nie narażać się na dodatkowe koszty, lepiej dokładnie przemyśleć zakup i nie sugerować się zdjęciem produktu, lecz jego opisem.

Wymiana towaru – czy to jest możliwe?

W sytuacji, gdy zamówiony towar nie jest odpowiedni, nie zgadza się rozmiar, bądź kolor czy kształt produktu można bez problemu go wymienić. Oczywiście o tym fakcie wcześniej trzeba poinformować sprzedawcę. W tej sytuacji również kupujący będzie musiał pokryć koszty związane z dostawą, więc fakt faktem zapłaci potrójnie za taką transakcję, gdyż przy zamówieniu przesyłka zostanie doliczona, odesłanie towaru to kolejny koszt i ponowne wysłanie produktu przez sprzedawcę wygeneruje kolejny przymus zapłaty za dostawę. Nie zawsze więc wymiana będzie opłacalna, zwłaszcza gdy towar kosztował kilka złotych.

Umowy zawierane na odległość – co warto o nich wiedzieć?

Decydując się na zakupy w sklepach online, warto wcześniej dokładnie zapoznać się z ich regulaminem poznać prawa, jakie ma kupujący. Umowy zawierane na odległość są tak samo wiążące, więc wcześniej warto dokładnie przemyśleć zakup, by nie narażać się na dodatkowe koszty, bo niestety sprzedający nie zwraca pieniędzy za dostawę. Jeśli zaistnieje potrzeba zwrotu towaru, skorzystanie z serwisu będzie najlepszym i najłatwiejszym wyjściem z sytuacji. Należy pamiętać, by dokonać tego przed upływem 14 dni.