Autor: II LO im. Stefana Żeromskiego
1 grudnia odbył się Social Innovation Camp online. Osiem zespołów z całej Polski rywalizowało w konkursie na najlepszą innowację społeczną. Uczniowie pracowali w zespołach 8-10 osób nad rozwiązaniem, które pomogłoby młodzieży poruszać się bezpiecznie w mediach społecznościowych oraz radzić sobie z hejtem. W trakcie rywalizacji uczniowie zapoznali się z metodą tworzenia kreatywnych rozwiązań Design Thinking. Wspierali ich mentorzy – pracownicy Nationale-Nederlanden oraz innowacyjnej komórki firmy SparkLab. Młodzież prezentowała swoje pomysły przed panelem sędziów.
Zwyciężył zespół „Moskwa” złożony z uczniów II Licem Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim, III Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego im. Zbigniewa Herberta w Żorach, VII Liceum Ogólnokształcącego im. J. Kusocińskiego w Bydgoszczy, XI Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu oraz Zespołu Szkół nr 2 w Sosnowcu. Naszą szkołę reprezentował Michał Kopacz z klasy II men (h). Trzecie miejsce zajął zespół „Berlin”, w składzie którego znalazła się Zuzanna Bednarek z klasy II men (h).
Naszą szkołę reprezentowały jeszcze: Julianna Kołodziejczyk, Zuzanna Kołodziejczyk, Joanna Lechowska, Julia Piechura oraz Olga Sęk.
Celem SIC jest przybliżenie uczniom świata pracy i przedsiębiorczości. W trakcie wydarzenia uczniowie:
- rozwijają umiejętności rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, a także umiejętności interpersonalne, w tym pracy zespołowej i współpracy, umiejętności komunikacji i prezentacji;
- uczą się pracować nad „prawdziwymi” problemami w bardzo napiętych terminach i myśleć kreatywnie;
- kształtują przedsiębiorcze umiejętności i postawy, a także uczą się samodzielności i świata biznesu;
- zyskują doświadczenie z pierwszej ręki, jak przejść od teorii do praktyki.