Znaczy … płyniemy!

Autor: I LO im. Jarosława Dąbrowskiego

Po odbyciu niezbędnych szkoleń 6 października 2024 roku tomaszowska załoga realizująca projekt Tomaszowianie na Żaglowcach – Kapitan Borchardt 2024 wyszła w morze. Rozpoczął się długo oczekiwany rejs. Sprawnie wykonany manewr odejścia na szpringu dziobowym i statek dowodzony przez kapitan Annę Piwońską-Kiełbik obrał kurs Sassnitz. Do tego niewielkiego rybackiego portu na niemieckiej wyspie Rugia wpłynęliśmy już po zmroku, dlatego uroki miasta mogliśmy poznać dopiero kolejnego dnia. Przy pięknej słonecznej pogodzie udaliśmy się na wycieczkę, podczas której zwiedziliśmy okręt podwodny HMS Otus. Jest to ex-brytyjska jednostka typu Oberon z 1962 r., która po wycofaniu ze służby została przekształcona w muzeum. Następnie spacerując po nabrzeżnym deptaku dotarliśmy do wybrzeża klifowego rozciągającego się na odcinku 11 kilometrów pomiędzy miejscowościami Lohme i Sassnitz. Najsłynniejsza ze skał kredowych to Königsstuhl (Tron Królewski) ma wysokość 118 m. n.p.m. Na urokliwych kamienistych plażach, przy odrobinie szczęścia, można znaleźć wyjątkowe kamienie z dziurką. Obowiązkowym punktem dzisiejszej wycieczki było zjedzenie słynnej w tej części Niemiec bułki ze śledziem. Dziś przed wieczorem znów wyruszamy w morze. Naszym celem duńska wyspa Bornholm.