Jakie udogodnienia dla franczyzobiorców oferują franczyzodawcy?

57

Franczyza jest chętnie wybieraną formą działalności również z tego względu, że franczyzobiorcy mogą z reguły liczyć na szereg udogodnień od franczyzodawcy. Pomaga to w uruchomieniu własnego biznesu i pozwala na skuteczniejsze zmierzenie się z wieloma przeszkodami, które czyhają na nowicjuszy działających na rynku. Przeglądamy najczęściej oferowane benefity dla franczyzobiorców, jakie uwzględniane są w umowach franczyz.

Szkolenia dla każdego

Wiele sieci franczyzowych (które możesz znaleźć np. w tym katalogu https://franczyzawpolsce.pl/baza-sieci/) oferuje zróżnicowane pakiety szkoleń. Niekiedy od franczyzobiorcy nie jest wymagane nawet żadne doświadczenie w branży, czy prowadzeniu własnej firmy w ogóle. Poszczególne sieci zapewniają zarówno właścicielowi punktu franczyzowego, jak i zatrudnionemu przez niego personelowi szkolenia produktowe/usługowe, a także biznesowe. Franczyzobiorcy mają również dostęp do dedykowanych opiekunów, a także mogą kontaktować się z innymi osobami współpracującymi z siecią i od nich czerpać wiedzę na co dzień. Zakres pomocy w tym zakresie różni się w zależności od konkretnej oferty, więc zawsze warto sprawdzić szczegóły lub zapytać o nie przedstawiciela franczyzodawcy.

Pomoc w znalezieniu/zaprojektowaniu lokalu

Franczyzodawcy, których oferty możesz znaleźć na stronie https://franczyzawpolsce.pl/, zapewniają również różnorodne wsparcie w zakresie uruchomienia własnego lokalu. Poszczególne propozycje franczyzowe znacząco się od siebie pod tym względem różnią. W niektórych z nich dostęp do własnego lokalu nie jest nawet wymagany – to po stronie sieci leży udostępnienie lub znalezienie zgodnego z jej wymogami miejsca w danej lokalizacji. Gdy to franczyzobiorca musi znaleźć lokal, często może liczyć pod tym względem na pomoc franczyzodawcy, np. w postaci bazy kontaktów. Oprócz tego sieci franczyzowe zapewniają różnorodne wsparcie w zakresie zaprojektowania i wyposażenia lokalu. Niekiedy kwestie te sprowadzają się jedynie do tego, że franczyzobiorca pokrywa określone koszty sprzętów czy aranżacji zgodnie z wytycznymi sieci lub nawet realizowanymi przez dostawców i projektantów obsługujących danego franczyzodawcę.

Marketing

Franczyzobiorcy korzystają z szeroko pojętego know-how sieci w zakresie marketingu. Duża część franczyzodawców prowadzi ogólne działania promocyjne skierowane na dany region lub kraj. Mogą być one dla franczyzobiorcy bezpłatne lub też wymagana może być miesięczna opłata marketingowa, której koszt przeważnie sięga kilkuset złotych za miesiąc. Osoby decydujące się na działalność w formie franczyzy otrzymują również z reguły różnego rodzaju wsparcie w zakresie marketingu lokalnego. Obejmować ono może akcję informacyjną przed otwarciem lokalu, okresowe kampanie lokalne, czy dostęp do strategii marketingowych i specjalistów z dziedziny reklamy. Dużym plusem jest to, że franczyzobiorca w większości przypadków nie opracowuje działań marketingowych od podstaw, lecz korzysta z już sprawdzonych metod stworzonych przez sieć, z którą współpracuje.