Jakie są rodzaje reklam zewnętrznych?

0
181

Billboard, citylight, winylowy baner – to tylko kilka popularnych form reklamy zewnętrznej. W rzeczywistości, określenie reklama outdoorowa może obejmować nieomal nieskończoną liczbę możliwych metod marketingowych. Niemniej jednak, istnieje kilka wypróbowanych i przetestowanych rodzajów reklamy zewnętrznej, które okazują się niezmiennie najskuteczniejsze. Które z popularnych rodzajów reklamy zewnętrznej są naprawdę warte uwagi?

Nieśmiertelny billboard

Billboard, zaraz po plakacie jest jedną z najstarszych form reklamy zewnętrznej. Dzięki swoim dużym rozmiarom (uznawany jest za reklamę wielkoformatową) i strategicznej lokalizacji gwarantuje stałą ekspozycję – niezależnie od pory roku, godziny i dnia. To sprawia, że ​​billboard wyraźnie różni się od internetowych, prasowych i telewizyjnych reklam, które mogą być widoczne tylko przez kilka sekund. Dzięki możliwości podświetlenia – billboard może być widoczny praktycznie przez cała dobę.

Citylighty i banery

Oba rodzaje reklamy zewnętrznej wykorzystują powierzchnie wszelkiego rodzaju – obiekty publiczne, przystanki autobusowe, często uczęszczane alejki, dworce itp. – lista jest długa
i może obejmować wszelkiego rodzaju inne obiekty uliczne. Od wielu lat reklamodawcy korzystają z miejsc publicznych o dużym natężeniu ruchu. W wypadku tej formy reklamy liczy się ilość banerów i ich zasięg. Przystanki autobusowe, tramwajowe i dworce mają dodatkową zaletę, ponieważ są miejscami, w których ludzie zazwyczaj oczekują na przyjazd swojego środka transportu – dzięki temu mają naprawdę sporo czasu na zapoznanie się
z treścią i grafiką reklamy. Trwała, estetyczna konstrukcja i subtelne podświetlenie citylightów gwarantują doskonałą widoczność, a solidne i kolorowe banery pozwalają na naniesienie wysokiej jakości nadruku reklamowego i pełną mobilność.

Reklama na budynkach

Reklama na budynkach jest popularnym rozwiązaniem, które coraz częściej jest wykorzystywane podczas remontów elewacji. Zamiast zwykłej osłony, przed kurzem
i zanieczyszczeniami z ocieplania lub renowacji budynku, chroni wielkoformatowa, drukowana reklama. Dzięki dużemu efektowi wizualnemu reklamy na budynkach są niezwykłym sposobem na zdominowanie części miejskiego krajobrazu – koło takiej reklamy trudno przejść obojętnie – ona po prostu nie ma szans zostać niezauważona.

Reklama tranzytowa

Reklama tranzytowa najczęściej umieszczana jest w i na autobusach, taksówkach, ciężarówkach, tramwajach i pociągach. W ostatnich latach coraz bardziej powszechne staje się oklejanie całego autobusu reklamą. Mniejszej reklamy znajdującej się we wnętrzu pojazdu również nie należy ignorować. Wnętrze autobusów i pociągów to prawdziwy skarb dla reklamodawców. Ludzie podróżujący w korkach do pracy/szkoły lub na zakupy – mają nawet kilkanaście minut na dokładne zapoznanie się z treściami marketingowymi.

Jak widać reklama zewnętrzna to nie tylko billboard. Jeśli zamierza się wybrać dobrą zewnętrzną powierzchnię reklamową, ważne jest wybranie nie tylko rodzaju reklamy, ale również strategiczne rozlokowanie swojego baneru, billboardu itp. Aby inwestycja przyniosła określone zyski, warto powierzyć kwestię planowania firmom, które na co dzień zajmują się reklamą outdoorową (np. Znajdź Reklamę). Do dyspozycji klientów są wszelkie formy reklamy: nowoczesne wyświetlacze, klasyczne citylighty, billboardy, reklama tranzytowa i wiele innych. Jest w czym wybierać!