BCAA dla biegacza – dawkowanie

673

BCAA to jeden z bardziej popularnych wśród sportowców suplementów diety. Wiele osób po niego sięga i tym samym bardzo wiele osiąga znacznie lepsze rezultaty treningowe w porównaniu do sytuacji, w której nie ma do czynienia z żadną odżywką lub też z jakąś inną. BCAA to oczywiście aminokwasy rozgałęzione, to trzy bardzo ważne dla sportowca aminokwasy egzogenne, które są niezbędne w każdym organizmie, a tym bardziej w organizmie osoby trenującej. O jakie aminokwasy konkretnie chodzi? Tutaj możemy wskazać na walinę, leucynę oraz na izoleucynę. To ten suplement, którego działanie jest udowodnione w sposób naukowy, a więc tym samym możemy mówić o produkcie sprawdzonym.

Co nam daje BCAA?

BCAA to suplement diety, który stosowany jest w głównej mierze przez kulturystów, jest stosowany przez osoby intensywnie ćwiczące na siłowni, aczkolwiek na pewno nie możemy powiedzieć, że jest on przeznaczony tylko i wyłącznie dla tych osób. Jak najbardziej bowiem możemy również mówić o osobach uprawiających inne dyscypliny sportowe. Mowa jest między innymi również o biegaczach. Aminokwasy BCAA są bardzo przydatnej tej grupie sportowców i mogą im pozwolić na uzyskanie znacznie lepszych rezultatów sportowych. Co nam daje ów suplement w sensie ogólnym? Możemy wskazać na takie efekty jak chociażby:

– uzyskanie większej masy mięśniowej w znacznie krótszym czasie

– uzyskanie większej siły mięśni

– uzyskanie większej wytrzymałości mięśniowej

– lepsza regeneracja po treningu

Mowa jest zatem o kilku kluczowych aspektach, które powodują, że mamy do czynienia z zadowoleniem z ćwiczenia, z pełnym zadowoleniem ze swoich treningów.

BCAA dla biegacza

W przypadku osób stosujących trening biegowy, najważniejszym aspektem na pewno nie będzie budowa masy mięśniowej, ale BCAA warto stosować, ponieważ ten suplement może nam pomóc szybszym zregenerowaniu się po treningu, może nam pozwolić szybciej przystąpić do kolejnej tury biegania, a poza tym również możemy tutaj mówić o zwiększonej ochronie naszych mięśni przed różnymi urazami, przed różnymi kontuzjami, przeciążeniami. To bardzo ważny aspekt, ponieważ podczas biegania mamy do czynienia z bardzo wieloma przeciążeniami, które finalnie mogą nas doprowadzić do różnych bolesnych kontuzji.

Dawkowanie BCAA

Tym samym w odniesieniu do biegaczy bardzo istotnym aspektem będzie prawidłowe dawkowanie suplementu, aczkolwiek o tym aspekcie należy mówić nie tylko w odniesieniu do biegaczy, ale do wszystkich sportowców, do osób związanych z różnymi dyscyplinami sportu i z różnymi formami treningu fizycznego. Stosując się do wskazówek umieszczonych na opakowaniu suplementu możemy przyjąć maksymalnie 13 g produktu w ciągu dnia. Należy suplement spożywać w trzech momentach dnia. Mowa jest o czasie przed treningiem oraz po jego zakończeniu, z tym, że najlepiej, gdy maksymalny czas po skończonym treningu nie przekracza trzydziestu minut. Sposób dawkowania BCAA jest jedną z kwestii kluczowych mocno wpływających na ostateczne rezultaty, które będziemy mogli uzyskać.