Zgłoś porzucony pojazd – zadbajmy o wspólną przestrzeń

86

Autor: Urząd Miasta

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w Tomaszowie Mazowieckim zachęca mieszkańców do aktywnego udziału w poprawie estetyki i bezpieczeństwa naszego miasta. Każdy może przyczynić się do usunięcia porzuconego pojazdu z przestrzeni publicznej – wystarczy zgłoszenie.

Porzucone samochody często szpecą otoczenie, zajmują cenne miejsca parkingowe i mogą stanowić zagrożenie. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w Tomaszowie Mazowieckim prowadzi regularne działania związane z usuwaniem takich pojazdów z przestrzeni publicznej – zgodnie z art. 50a ustawy Prawo o ruchu drogowym.

W ostatnich miesiącach odholowano 17 pojazdów uznanych przez Straż Miejską za porzucone. W wielu przypadkach ich zły stan techniczny oraz wygląd wyraźnie świadczyły o braku dalszego użytkowania i konieczności usunięcia z przestrzeni publicznej. Co ważne – aż 10 właścicieli, po interwencji służb, zdecydowało się samodzielnie usunąć swoje auta, dzięki czemu zachowali prawo własności.Jak wygląda procedura?

Zgłoszenia można przekazywać telefonicznie pod numerem 44 710 57 42 lub mailowo na adres sekretariat@zdium-tomaszowmaz.pl.

• Straż Miejska dokonuje oględzin pojazdu,
• podejmowane są próby kontaktu z właścicielem,
• w razie potwierdzenia porzucenia – wszczynana jest procedura odholowania.

Należy jednak pamiętać, że nie każdy samochód, który wygląda na porzucony, może zostać usunięty – ograniczenia prawne dotyczą m.in. lokalizacji poza strefą ruchu.