Optymalizacja strony firmowej – więcej klientów małym kosztem

1491

Jedną z najistotniejszych pozycji w budżecie każdej firmy są środki na promocję. Duże korporacje dysponują pokaźnymi zasobami na te cele, z kolei firmy należące do sektora małych i średnich przedsiębiorstw mają w tym zakresie ograniczone możliwości.

Nie wyklucza to jednak skutecznego promowania się i systematycznego pozyskiwania nowych klientów.

Spora część działań marketingowych jest w dzisiejszych czasach prowadzona w Internecie, gdyż to właśnie tutaj większość osób szuka informacji o interesujących je usługach i produktach. Jak informuje serwis www.eactive.pl – „aż 93% ankietowanych wskazało odwiedziny z wyszukiwarki, jako najbardziej rentowną i skuteczną formę reklamy w Internecie”. Dlatego też optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (z naciskiem na Google) to podstawa w przypadku firm pragnących zaistnieć w sieci i pozyskiwać klientów.

Generalnie rzecz biorąc, pozycjonowanie posiada wiele zalet. Odznacza się przede wszystkim dużą skutecznością, ale koniecznie też trzeba zwrócić tu uwagę na aspekt finansowy. Koszty są w tym przypadku niższe w porównaniu z innymi formami reklamy internetowej, o tradycyjnych metodach nie wspominając. Skuteczną optymalizację można przeprowadzić już za kilkaset złotych rocznie, przy czym należy dodać, iż cenowa rozpiętość tego typu usług jest ogromna.

Od czego konkretnie jest uzależniony koszt pozycjonowania strony firmowej?

Składa się na to szereg czynników. Pod uwagę brany jest czas trwania kampanii marketingowej – im jest on dłuższy, tym niższe są wydatki w skali miesięcznej. Nie bez znaczenia jest również to w jakiej kondycji znajduje się pozycjonowana strona – jak długo funkcjonuje w sieci, czy do tej pory były prowadzone działania z zakresu SEO etc. Nie sposób ponadto pominąć poczynań konkurencji – rywalizacja o jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania jest bardzo zacięta. Założeniem skutecznej kampanii SEO jest maksymalizowanie efektów przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów. Oczywiście, niebagatelną rolę odgrywa tu dobór fraz kluczowych – trzeba liczyć się z tym, że im bardziej są one popularne i ogólne, tym więcej kosztuje ich wypozycjonowanie. Zmiany w algorytmie wyszukiwarki Google spowodowały, iż większą siłę przebicia mają obecnie słowa kluczowe znajdujące zastosowanie w pozycjonowaniu lokalnym, co otwiera zupełnie nowe możliwości przed firmami, których zakres działalności jest węższy i które nie mogą sobie pozwolić na przeznaczenie znaczącego kapitału na cele promocyjne. Ogromnym atutem pozycjonowania jest zatem jego powszechna dostępność.