283 tys. wniosków o świadczenie 300 plus w ciągu doby

558

Prawie 283 tys. wniosków o świadczenie 300 plus, w ramach programu „Dobry Start”, wpłynęło do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w ciągu pierwszej doby przyjmowania wniosków.

ZUS obsługuje też specjalną infolinię. Pod numerem telefonu 22 290 22 02 można uzyskać informacje w sprawie świadczenia 300 plus. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00. Koszt połączenia według stawek operatorów. W ciągu pierwszej doby od uruchomienia infolinii, konsultanci odebrali ponad 3 tys. telefonów.

Od 1 lipca tego roku można składać wnioski o świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start”. W roku szkolnym 2021/2022 wniosek o to świadczenie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia – przypomina Monika Kiełczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa łódzkiego.

Obsługą świadczeń od tego roku zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 roku. Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje w wysokości 300 zł – raz w roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu Dobry Start (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu). Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

Świadczenie z programu „Dobry Start” będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy, który należy wskazać w składanym wniosku o świadczenie.

Monika Kiełczyńska Regionalny rzecznik prasowy ZUS

województwa łódzkiego