Zadanie polega na zlokalizowaniu, w swojej najbliższej okolicy, przykładu działań umożliwiających oszczędzanie energii lub instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii, czyli np. słońce, wiatr, wodę, ciepło ziemi. Następnie należy przygotować atrakcyjną dokumentację dobrego przykładu. Mogą to być zdjęcia, fotoreportaże, grafiki, filmiki, albumy plakaty, eseje, opowiadania, wiersze. Uczniowie utworzyli grupy projektowe i są w trakcie realizacji swoich pomysłów.
Każde kolejne działanie mające na celu oszczędzanie energii, podnoszenie efektywności jej wykorzystania, czy coraz większy udział odnawialnych źródeł w produkcji energii zbliża nas do modelu gospodarki niskoemisyjnej. Niskoemisyjnej, czyli takiej, która zapewnia wzrost gospodarczy – korzyści ekonomiczne i społeczne, przy jednoczesnej redukcji emisji zanieczyszczeń. Taka gospodarka, największe zyski generuje lokalnie – nowe „zielone” miejsca pracy, większe bezpieczeństwo i niezależność energetyczną, znaczną redukcję zanieczyszczeń – w takiej okolicy po prostu mieszka się przyjemniej. Chcemy to promować – pokazując dobre przykłady inspirować innych do pozytywnych zmian.
Do wygrania wspaniałe nagrody – tablety dla członków zwycięskiego zespołu i nauczyciela prowadzącego oraz wielofunkcyjna kserokopiarka dla szkoły! Finał konkursu – 4 maja! Trzymajcie kciuki!!!!