Paradyż najcenniejszą polską marką płytek ceramicznych

376
Marka Paradyż w tegorocznej edycji rankingu została wyceniona na 176,2 mln. Jest to wynik lepszy
aż o 11,4 mln niż przed rokiem, co zagwarantowało jej skok o cztery pozycje w rankingu – z 80.
w 2012*, na 76. miejsce w 2013. Oprócz głównego rankingu redakcja nagrodziła również najmocniejsze marki w 12 branżowych kategoriach. W grupie Pozostałe produkty niespożywcze marka Paradyż zajęła 21. miejsce, poprawiając ubiegłoroczny wynik o dwie pozycje. Ponadto została również sklasyfikowana na 57. miejscu w zestawieniu prezentującym wskaźnik Lojalności Klientów, który w jej przypadku wyniósł aż 12,24 w 15 stopniowej skali ocen. Miara ta określa, w jakim zakresie użytkownicy danej marki będą brali ją pod uwagę przy okazji następnego zakupu. Dodatkowo marka Paradyż zajęła wysokie 37. miejsce w kategorii Postrzegana Jakość, która pokazuje relatywną ocenę klientów względem jakości danej marki.  

Ranking „Najcenniejszych Polskich Marek 2013” sporządzono na podstawie badań konsumentów przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie dziennika „Rzeczpospolita”.

*W rankingu „Najcenniejszych Polskich Marek” dziennika „Rzeczpospolita”, który został opublikowany w grudniu 2012 roku, marka Paradyż wstępnie została wyceniona na 77,5 mln zł i sklasyfikowana na 140. miejscu. Po korekcie wyliczeń, łączna wartość Paradyża wyniosła 164,8 mln zł, co dało marce 80. miejsce w zestawieniu ogólnym.