Jak pisać blog, aby inni chcieli go czytać?

1008

Prowadzenie bloga stało się w ostatnich latach modne. Pierwszy boom na prowadzenie internetowych pamiętników pojawił się gdzieś około 2003 roku, by po kilku latach stracić na sile. Potencjał, jaki tkwi w tej formie przekazu, jest jednak na tyle duży, że znowu rozpala serca i umysły internautów. W jaki sposób pisać blog, aby był chętnie czytany i często odwiedzany przez innych?

Potraktuj blog w sposób osobisty

Blog jest taką formą, w której osobisty i zindywidualizowany charakter wypowiedzi jest bardzo wskazany. Autor powinien wykazać się odrobiną otwartości w stosunku do czytelników i nie bać się dzielić z nimi swoimi przekonaniami czy planami. Największą siłą bloga jest przecież jego bezpośredni i szczery, niezorientowany na pieniądze, charakter. Platforma blogowa to przestrzeń wymiany myśli i opinii, poszukiwania wspólnych tematów i zainteresowań, nie zaś chłodnej kalkulacji. Co oczywiście nie oznacza, że na blogu nie można zarabiać – można, jak najbardziej, lecz pieniądze nie powinny przesłaniać głównego celu, jakim jest tworzenie społeczności i kontakt z czytelnikami.

Bądź nieformalny i otwarty względem czytelników

Blog, o ile nie jest blogiem firmowym, nie musi przybierać sztywnej formy. Zaleca się, aby swoich rozmówców traktować jako równych sobie i nie budować poczucia hierarchii. Skrócić dystans możemy, zwracając się do czytelników na „Ty”, a także odsłaniając nieco kulisy swojego życia czy pracy. Można to zrobić, opowiadając lub obrazując chwile w sposób graficzny. Z doświadczenia wiadomo, że dużą popularnością cieszą się wpisy okraszone dużą liczbą osobistych fotografii. Czasem niedoskonałe zdjęcie zrobi większą furorę niż sztuczne i wystudiowane zdjęcie ze stocka. Prywatne zdjęcia są szczególnie ważne w przypadku blogów parentingowych i lifestylowych, ale również w sytuacji, gdy prowadzimy stronę modową pokazującą nas w codziennych stylizacjach.

Włącz się w dyskusję w komentarzach

Ważną częścią prowadzenia bloga jest odpowiadanie na komentarze i prowadzenie wartościowych dyskusji. Warto być otwartym na konstruktywną krytykę i mieć do siebie sporo dystansu.

Opowiadaj pasjonujące historie swoim czytelnikom

Storytelling stał się w ostatnich latach bardzo popularny. Jego siłę odkryli nie tylko specjaliści od marketingu, ale również zwyczajni blogerzy. Nic tak nie wciąga jak emocjonująca historia, szczególnie ta, która przydarzyła się naprawdę. Może ona dotyczyć życia prywatnego, relacji z ludźmi czy sytuacji związanych z pracą.

Więcej informacji na temat prowadzenia bloga i metod jego promowania można znaleźć na stronie internetowej https://www.internetum.com/everything-you-need-to-know-about-featured-snippets/.